Nieuwe update voor Teams die het nog makkelijker maakt om te bellen en gebeld te worden

Zakelijke oproepen naar uw persoonlijke telefoonlijn kan behoorlijk vervelend zijn voor call queue agents.

Microsoft werkt aan een nieuwe update voor Teams die het nog makkelijker maakt om gebeld te worden met zijn online samenwerkingstool.

Naast videoconferencing en chat op de werkplek kunnen Teams ook worden gebruikt om te bellen en gebeld te worden op dezelfde manier als met een zakelijk telefoonsysteem. Dit is vooral handig voor call queue agents die oproepen moeten routeren naar anderen in hun organisatie die kunnen helpen met een bepaald probleem of een bepaalde vraag.

Volgens een ondersteuningsdocument van Microsoft bieden oproepwachtrijen een begroetingsbericht, muziek terwijl mensen in de wacht staan, oproeproutering in First In, First Out (FIFO) order- en afhandelingsopties voor zowel wachtrijoverloop als time-out.

Tot nu toe lieten call queue agents die hun eigen smartphone gebruikten om oproepen te routeren, ontvangers vaak hun persoonlijke lijnen terugbellen in tegenstelling tot het call queue-nummer van hun organisatie.

Dynamische beller-ID voor call queue agents

Volgens een nieuw bericht op de Microsoft 365 Roadmap kunnen call queue agents nu oproepen plaatsen vanuit de Calls-app van Teams met een telefoonnummer voor de oproepwachtrij als hun beller-ID.

Hoewel dit niet de grootste update voor Teams is, kan het ervoor zorgen dat een oproep correct wordt geïdentificeerd door een ontvanger en dat ze het oproepwachtrijnummer terugbellen in plaats van de persoonlijke lijn van een oproepwachtrijagent.

In een apart bericht over de Microsoft 365 Roadmap heeft Microsoft onthuld dat het in juni van dit jaar de optie zal toevoegen om de oproepgeschiedenis te verwijderen. Zodra deze functie wordt uitgerold, kunnen gebruikers van de oproepgeschiedenis oproepgeschiedenisrecords verbergen in hun oproepgeschiedenisweergave.

Hoewel een VoIP-telefoon een goede investering kan zijn voor mensen die vanuit huis werken, is Microsoft doorgegaan met het verbeteren van de belmogelijkheden in Teams, zodat werknemers collega’s, partners en klanten kunnen bellen met hun bestaande Android-smartphone of iPhone.

Blog: techradar