Terug naar het overzicht
26 augustus 2022
Microsoft Outlook krijgt meer advertenties – hier leest u hoe u ze kunt verwijderen
Advertenties worden nu weergegeven in het primaire Postvak IN van Microsoft Outlook op iOS en Android, tenzij u betaalt voor Microsoft 365 of het Postvak IN met focus gebruikt.
Wat u moet weten
- Microsoft Outlook op iOS en Android toont nu meer advertenties, waaronder advertenties in de primaire inbox van de app.
- Voorheen gaf Outlook alleen advertenties weer op het tabblad Overige.
- Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de functie Gericht Postvak IN te gebruiken om advertenties alleen in het gedeelte Overige weer te geven of te betalen voor Microsoft 365 om advertenties volledig te verwijderen.
Microsoft Outlook-gebruikers op iOS en Android krijgen nu meer advertenties te zien binnen de app. Microsoft heeft de afgelopen maanden extra advertenties binnen Outlook uitgerold, waaronder advertenties in de primaire inbox van de e-mailapp.
Outlook ondersteunt twee methoden om e-mails weer te geven. De app kan elke e-mail binnen één gigantische inbox presenteren of e-mails splitsen in een tabblad “Gericht” en een tabblad “Overig”. Voorheen toonde alleen het tabblad ‘Overig’ van Outlook advertenties, maar dat is niet langer het geval.
Microsoft heeft de verandering geleidelijk doorgevoerd, dus de kans is groot dat de meeste gebruikers de toegenomen advertenties zullen tegenkomen. Velen wendden zich tot sociale media om te klagen over de verhuizing.
Anderen wezen erop dat Outlook een gratis service is, dus advertenties zijn te verwachten.
Het is mogelijk om advertenties uit Outlook op iOS en Android te verwijderen, hoewel u voor het privilege moet betalen. Als u een Microsoft 365-abonnement hebt, worden alle advertenties uit de Outlook-toepassingen verwijderd.
“Voor gratis gebruikers van Outlook worden advertenties weergegeven in hun inbox en kunnen ze ervoor kiezen om de functie ‘Gefocuste inbox’ in te schakelen als ze advertenties alleen in de ‘Andere’ inbox willen zien”, aldus een woordvoerder van Microsoft aan The Verge.
Hoewel de advertenties duidelijk zijn gelabeld, worden ze weergegeven in de algemene inboxfeed en zien ze er anders uit als normale e-mails.
Als de advertenties in Outlook te veel blijken te zijn, zijn er tal van alternatieven. Spark is een van de beste mail-apps voor iPhone en iPad en is ook beschikbaar op Android.
Bron: windowscentral
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.