Terug naar het overzicht
13 december 2021
Het verschil tussen Groepen, Yammer en Microsoft Teams
Yammer, Microsoft 365 Groups en Microsoft Teams zijn allemaal Microsoft 365-tools die zijn ontworpen om bestanden te delen en te communiceren met collega’s. Dus wat onderscheidt ze van elkaar, en wanneer moet je welke gebruiken? Laten we het uitzoeken.
Microsoft 365 Groepen
Met Microsoft 365 Groepen krijgt elk lid een gedeelde inbox, agenda, projectplanner, notitieblok en documentbibliotheek. U kunt ook apps van derden, zoals Twitter, Trello en Mailchimp, integreren in groepen, zodat meldingen rechtstreeks naar uw gedeelde inbox worden verzonden.
Dit betekent dat alle relevante berichten en informatie naar één plek worden gestuurd, dus als uw organisatie normaal gesproken via e-mail communiceert, is Microsoft 365 Groepen ideaal. Bovendien zullen HR- en verkoopafdelingen die communiceren met externe partijen ook veel toepassingen vinden voor hun e-mailfuncties.
Een groot nadeel van Microsoft 365 Groups is echter de overbelasting van e-mail. Omdat alle berichten en meldingen naar één inbox worden verzonden, kunnen gebruikers overweldigd raken door het aantal e-mails dat ze elke dag moeten doorzoeken.
Microsoft Teams
Microsoft Teams, een op chat gebaseerd samenwerkingsplatform, werkt met Skype voor Bedrijven, zodat u kunt sms’en, bellen, videochatten en bestanden kunt delen met collega’s. Dankzij de naadloze integratie met andere Microsoft 365-apps kun je zelfs aan gedeelde bestanden werken zonder de app te verlaten.
In tegenstelling tot groepen, is Microsoft Teams ontworpen voor geavanceerdere samenwerking, waardoor het ideaal is voor het voltooien van projecten met strakke deadlines of andere taken die onmiddellijke feedback vereisen.
Yammer
Net als Groepen en Teams werkt Yammer goed met andere Microsoft 365-tools zoals Outlook en OneDrive. Yammer is echter een professionele app voor sociale media die is ontworpen om open communicatie te bevorderen en barrières tussen teams te slechten.
Yammer fungeert als een virtueel prikbord op kantoor: via dit platform kunnen belangrijke bestanden en aankondigingen met het hele bedrijf worden gedeeld. Gebruikers kunnen ook de meest populaire post op hun feeds zien, deze volgen en zelfs reageren.
Yammer neemt ook ontwerpelementen en functies van sociale-media-apps zoals Facebook, waardoor het een populaire keuze is voor bedrijven met millennials in hun personeelsbestand.
Hoewel we de fundamentele verschillen tussen Groups, Teams en Yammer hebben besproken, hebben we nog maar net ontdekt wat elke app kan doen. Om erachter te komen welke apps je nodig hebt, moet je begrijpen hoe je medewerkers werken, hoe ze graag met elkaar samenwerken en wat je met dergelijke samenwerkingen wilt bereiken.
Bron: mysherpa
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.