Wat is Microsoft Teams Telefoon?

Nu meer organisaties hybride werk omarmen, zijn krachtige communicatiesystemen essentieel geworden. Microsoft Teams Telefoon is een enterprise-grade cloudtelefoonsysteem dat synoniem staat voor flexibiliteit.

Teams Telefoon is een add-on voor het veelgebruikte Microsoft 365-platform dat we allemaal hebben leren kennen en waar we allemaal van houden, en bouwt voort op de samenwerkingsmogelijkheden van Microsoft Teams om een verscheidenheid aan externe belfuncties te bieden.

Met ongeëvenaarde prestaties en veerkracht maakt de oplossing gebruik van een van ’s werelds grootste backbone-netwerken – het wereldwijde netwerk van Microsoft – om functies te leveren die on-premises telefoonsystemen overtreffen.

Hoe werkt Microsoft Teams Telefoon?

Het Teams Phone-systeem maakt gebruik van gebruikerslicenties om belfuncties te bieden, waaronder het samenvoegen van oproepen, oproepoverdrachten, voicemail en nog veel meer.

Omdat het deel uitmaakt van het Teams-ecosysteem, hebben gebruikers toegang tot andere handige functies, zoals het overbrengen van gesprekken tussen apparaten, het transcriberen van oproepen en integraties met entertainmentsystemen in de auto.

Hoe kan ik bellen/gebeld worden van/naar vaste en mobiele telefoons op het PSTN?

Je hebt een aantal geweldige opties met Microsoft Calling Plans, Operator Connect, Teams Phone Mobile en Direct Routing. Elk kan onafhankelijk of samen worden gebruikt om een oplossing te bouwen die past bij de communicatie- en samenwerkingsbehoeften van uw organisatie.

Microsoft-belabonnementen

Belabonnementen worden per gebruiker in rekening gebracht en bieden een maandelijkse service die een geselecteerd aantal minuten biedt. Deze oplossing is vooral handig wanneer uw gebruikers bellen via PSTN moeten gebruiken, maar u geen PSTN-provider hebt. Meer informatie over de beschikbaarheid van landen en regio’s voor belabonnementen vindt u hier.

Voor het instellen van Belabonnementen zijn de volgende vereisten vereist:

  • Een E5- of Teams-telefoonsysteem
  • Een van de beschikbare belabonnementen – binnenlands, internationaal of pay-as-you-go
  • Nieuwe telefoonnummers of uw bestaande nummers overzetten
  • Noodadressen en locaties

Operator verbinden

Deze oplossing biedt PSTN-connectiviteit met behulp van een “door de operator beheerde” infrastructuur. Dat betekent dat de Session Border Controllers (SBC), firewall en andere netwerkcomponenten allemaal eigendom zijn van en worden onderhouden door een operator, waardoor gebruikers kunnen besparen op hardwarekosten en toegang kunnen krijgen tot ondersteuningsopties. Dit kan allemaal worden geconfigureerd vanuit het Teams Admin Center, wat resulteert in een snellere en eenvoudigere implementatie.

Als u Operator Connect wilt configureren, is het volgende vereist:

Teams Telefoon Mobiel

Met deze aanpak fungeert het mobiele telefoonnummer van een gebruiker (SIM-enabled) ook als hun Teams-telefoonnummer. Dit is handig voor externe /veldwerkers die zich regelmatig verplaatsen tussen locaties, apparaten en netwerken. Teams Phone Mobile is ook een aanvulling op het bedrijfsbeleid, zoals het bewaren van gegevens en het opnemen van gesprekken, wat betekent dat organisaties consistentie kunnen bereiken in beveiliging, privacy en compliance.

Als u Teams Phone Mobile wilt implementeren, hebt u het volgende nodig:

Directe routering

Met Direct Routing kunt u “uw eigen kofferbak meenemen” (BYOT). Dat betekent dat organisaties gebruik kunnen maken van hun bestaande PSTN-carriercontracten en bijna elke telefonie trunk kunnen verbinden – evenals verbinding kunnen maken met PSTN-hardware van derden. Analoge, private branch exchange (PBX) en DECT kunnen bijvoorbeeld worden geïntegreerd met behulp van het Direct Routing-model.

Om Direct Routing te implementeren, zijn er specifieke infrastructuur-/netwerkvereisten, waaronder maar niet beperkt tot:

  • Telefonie trunks aangesloten op de SBC
  • Microsoft 365-tenant
  • Aangepast domein met Microsoft 365 (kan “*.onmicrosoft.com niet gebruiken”)
  • Openbaar IP-adres voor de SBC
  • Fully Qualified Domain Name (FQDN) voor de SBC
  • Openbare DNS-record voor de SBC
  • Openbaar vertrouwd certificaat voor de SBC
  • Firewall beveiligingsregels
  • Sessie Border Controller (SBC)

Je hebt ook het volgende nodig:

  • Microsoft-telefoonsysteem
  • Microsoft Teams &Skype voor Bedrijven Abonnement 2 (indien inbegrepen in de licentie)
  • Microsoft Audio Conferencing (wordt gebruikt voor inbellen via PSTN in Teams-vergaderingen)

Wie moet Teams Telefoon gebruiken?

Het is veelzijdig en eenvoudig te implementeren, waardoor het geschikt is voor alle bedrijven – van kmo’s tot grote multinationale ondernemingen.

Aangezien Teams Phone een cloudaanbod is, zijn schaalbaarheid, betrouwbaarheid en prestaties belangrijke kenmerken. Met een uptime SLA van 99,99% zal de service u niet teleurstellen wanneer u het het meest nodig hebt.

Teams Telefiib biedt ook geavanceerde functies zoals dynamische noodoproepen, locatiegebaseerde routering en lokale mediaoptimalisatie. Er zijn dus opties voor alle bedrijven.

microsoft-teams-voice-telefoon

De voordelen van Microsoft Teams Telefoon

Productiviteit

Microsoft Teams heeft voor veel organisaties krachtige samenwerkingstools geïntroduceerd, zoals instant messaging en het eenvoudig delen van bestanden. Teams Phone bouwt hierop voort door gebruikers in staat te stellen telefoongesprekken te voeren en te ontvangen binnen dezelfde app , waardoor de productiviteit verder wordt verbeterd.

Multi-apparaat, multi-platform

Teams Phone werkt op verschillende apparaten, waaronder desktops en laptops met Windows of Mac OS, bureautelefoons en entertainmentsystemen in de auto. Dit alles terwijl het een naadloze en betrouwbare ervaring biedt.

Kostenbesparing

Door Teams Phone te gebruiken, kunnen organisaties dure onderhoudscontracten voor verouderde on-premises PBX-systemen vermijden. Mogelijk komt u al in aanmerking voor de service als onderdeel van uw huidige Microsoft-overeenkomst!

Kwaliteit en prestaties

Dankzij Azure en het wereldwijde Microsoft-netwerk staan prestaties en betrouwbaarheid voorop in Teams Phone. Deze oplossing vervangt on-premises zakelijke telefoonsystemen, dus Microsoft werkt er hard aan om eerdere uptime-niveaus te evenaren, zo niet te verslaan, terwijl het ook HD-audio en -video biedt.

Integratie

Team Phone integreert naadloos met de Microsoft-stack, apps van derden en grootschalige communicatieactiviteiten zoals contactcenters. Microsoft biedt een rigoureus certificeringsprogramma voor contactcenteroplossingen om ervoor te zorgen dat de normen worden nageleefd.

Auto Attendants en oproepwachtrijen

De oplossing is een volwaardig zakelijk IVR-systeem (Interactive Voice Response) waarmee gebruikers spraakinvoer, geneste menu’s, directory-zoekopdrachten en getimede acties kunnen opnemen, zoals bedrijfsbrede kantooruren en vakanties.

Veelgestelde vragen over Microsoft Teams-telefoons

Wat gebeurt er met het zakelijke telefoonnummer dat ik gebruik om directe oproepen te ontvangen?
Je houdt het. Zodra u bent gemigreerd naar Microsoft Teams Phone, wordt uw huidige werktelefoonnummer uw Teams-telefoonnummer.

Kan ik Teams-telefoongesprekken voeren vanaf een mobiel apparaat?
Ja. U kunt elk apparaat met Microsoft Teams gebruiken om te bellen.

Kun je nog steeds een bureautelefoon gebruiken met Teams Phone?
Ja. Hier is een lijst met door Teams goedgekeurde bureautelefoons.

Kunt u voicemailboxen delen op Microsoft Teams Phone?
Ja. U kunt Office 365-groepen gebruiken voor gedeelde voicemailboxen.

Wat is de geweldige PSTN-uitschakeling?
In 2025 wordt het PSTN-netwerk van het VK uitgeschakeld en vervangen door een volledig digitaal netwerk. Om verlies van service en functionaliteit te voorkomen, stappen organisaties over op in de cloud gehoste telefoonoplossingen, zoals Microsoft Teams Telefoon.

Microsoft Teams Telefoon bij ALTA-ICT

Bij ALTA-ICT Kunnen we u helpen bij het bouwen van een communicatiesysteem dat voldoet aan uw zakelijke behoeften. Neem gerust contact met ons op.

Bron: nasstar