Terug naar het overzicht
28 november 2022
Wat is Context IQ en hoe kan het uw bedrijfsworkflow helpen?
Bedrijven hebben de afgelopen twee jaar geworsteld met veranderingen in het personeelsbestand. Nu de meeste bedrijven zich hebben aangepast aan werken op afstand en hybride werkrealiteiten, is het tijd om de workflow van het bedrijf te reconstrueren om efficiëntie te garanderen. Microsoft introduceerde Context IQ met precies dit doel voor ogen. Dus, hoe kunnen uw werknemers het gebruiken om werkprocessen te versnellen en afleiding te verminderen?
Wat is Context IQ?
Techbedrijven hebben al geruime tijd hard gewerkt om bots het belang van context te leren in alles, van SEO tot autocorrecties. Microsoft ging nog een stap verder door meer geavanceerde contextuele vaardigheden te introduceren in Microsoft Editor. Dit biedt de volgende functies:
- Stelt documenten en bestanden voor wanneer u een bestand probeert bij te voegen of in te voegen
- Maakt gebruik van Microsoft Graph om beschikbare tijden aan te bevelen wanneer u begint met het plannen van een vergadering via een Outlook-e-mail
- Vergemakkelijkt het gebruik van het @-symbool om het gemakkelijk te maken om iemand aan een e-mail toe te voegen of werknemers in opmerkingen te taggen
Hoe helpt Context IQ de workflow van het bedrijf?
Bedrijven hebben nu veel complexere operationele methoden aangenomen in vergelijking met de afgelopen jaren. Dit heeft de gevestigde workflows die managers hebben gemaakt en verbeterd in de loop van de tijd verstoord. Het is tijd om terug te gaan naar de tekentafel. Context IQ pakte echter ook enkele veel oudere problemen aan waar werknemers mee worstelden.
De webversie van Outlook
Typ in de webversie van Outlook het @-symbool en op basis van de context van wat u hebt getypt, geeft Editor met Context IQ de meest relevante suggestie weer. Om te beginnen zal Editor met Context IQ relevante mensen en bestanden naar boven halen, en na verloop van tijd zal dit worden uitgebreid met andere nuttige inhoud, zoals: suggesties voor het toevoegen van rijke inhoud zoals kaarten, plaatsen op het web, lidmaatschapsnummers, telefoonnummers, adressen, Viva Topics, berichtextensies en meer – op basis van uw behoeften en context.
Word voor het web
Dezelfde ervaring wordt ook uitgerold in Word voor het web. Editor met Context IQ kan relevante mensen en bestanden rechtstreeks naar uw documenten trekken, zodat u kunt voorkomen dat u van context wisselt of probeert de juiste links naar bestanden te vinden. Op basis van wat u in uw document typt, zal editor die Context IQ gebruikt, de informatie voorstellen die u nodig hebt, wanneer en waar u deze nodig hebt , zodat u in de stroom van uw werk kunt blijven.
1. Minder multitasking
Miljoenen mensen zullen je vertellen dat ze beter werken als ze multitasken. Hoewel dit misschien waar is voor een select aantal, verstoort multitasking voor de meeste werknemers de efficiëntie op de werkplek. Forbes schat dat het schakelen tussen meerdere apps gedurende de werkdag 32 dagen per jaar aan productiviteitsverlies kost. Context IQ vermindert de noodzaak om te zoeken naar mensen, documenten en agenda’s.
2. Minder onderbrekingen
Forbes meldt dat wanneer werknemers last hebben van onderbrekingen, het ongeveer 23 minuten duurt voordat ze zich weer kunnen concentreren en concentreren. Werkgevers denken misschien aan familietelefoontjes en Facebook-meldingen, maar het werk zelf kan een schat aan afleidingen hebben. Een werknemer die aan het kwartaalrapport werkt, kan bijvoorbeeld worden verstoord door e-mails of chatmeldingen. Door de noodzaak om met meerdere apps te jongleren te verminderen, vermindert Context IQ het risico op afleiding.
3. Verbeterde verbindingen
Verstoring van de bedrijfsworkflow treedt vaak op wanneer mensen belangrijke berichten en documentopmerkingen missen omdat andere werknemers vergeten ze te taggen. Omdat Context IQ de wrijving vermindert in het proces van het toevoegen en taggen van mensen, zullen werknemers minder snel deze fout begaan. Dit vermindert miscommunicatie en gemiste communicatie, wat de productiviteit over de hele linie verbetert.
4. Beter planningsbeheer
Het organiseren van vergaderingen via e-mail is niet altijd ideaal, maar soms wel nodig. Uitreiken om te bepalen of er een nodig is en hoe de beschikbaarheid van de deelnemers eruit ziet, is cruciaal voor succes. Het feit dat Context IQ het gemakkelijk maakt om de beschikbaarheid voor werknemers te bepalen, vermindert de kans dat mensen zichzelf dubbel boeken of van app moeten wisselen om agenda’s te controleren.
Waarom is context IQ en verbetering van de bedrijfsworkflow belangrijk?
Chromebooks behoren tot de goedkoopste computers op de markt van vandaag. Desondanks zitten ze vaak vol met specificaties die consumenten alleen krijgen van high-end Macs en Windows-apparaten. Toch hebben ze niet dezelfde mogelijkheden als hun concurrenten en missen ze veel traditionele pc-functies.
Desondanks hebben organisaties die kosten willen besparen en zeer specifieke behoeften hebben, de Chromebooks geadopteerd als onderdeel van hun bedrijfsmodellen. Deze laptops zijn speciaal gemaakt voor cloud computing. Dus naarmate de technologiemarkt evolueert naar een cloud computing-tijdperk, zijn ze solide concurrenten geworden voor Windows en Mac.
In 2021 meldde BBC zelfs dat Chromebooks de Mac-markt voor het eerst inhaalden. Het marktaandeel van de Chromebook gaat nu concurreren met Windows. Dit heeft Windows gedwongen om zijn cloud computing-aanbiedingen te verbeteren, wat geweldig nieuws is voor zijn gebruikers.
Door meer cloud computing-functies in Microsoft Editor te introduceren, kunnen bedrijven die Office-producten nodig hebben, gebruikmaken van de productiviteitstools die concurrenten op Chromebooks gebruiken. Dit verbetert niet alleen het concurrentievoordeel van Windows, maar ook de bedrijven die afhankelijk zijn van het besturingssysteem en de producten.
Bron: cloudficient
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.