Terug naar het overzicht
18 maart 2023
Microsoft’s Business Chat is een nieuwe Microsoft 365-assistent aangedreven door Bing
We hebben gezien hoe Microsoft denkt dat natuurlijke taalverwerking (NLP), generatieve en multimodale AI de toekomst van zijn technologie is. Het bedrijf vouwt zijn diensten, waaronder zijn productiviteitsapps via Microsoft 365 Copilot. Naast de introductie van Copilot kondigde Microsoft ook Business Chat aan.
Dit is een nieuwe AI die functioneert in alle zakelijke apps en gegevens om informatie te verstrekken wanneer gebruikers deze nodig hebben.
Microsoft zet groot in op chatbot AI. De Bing Chat AI-zoekopdracht van het bedrijf wordt aangedreven door OpenAI’s ChatGPT– en GPT-4 AI-modellen. Bing Chat is gebouwd op Microsofts eigen Prometheus-software en heeft als doel de manier waarop zoekmachines werken te transformeren.
Veel van de onderliggende AI die Bing Chat aandrijft, drijft ook de nieuwe Business Chat-ervaring aan. In feite is de service alleen beschikbaar binnen Teams of Bing voor Microsoft 365-klanten. De chat-AI is er altijd en maakt gebruik van de Microsoft Graph API om gebruikers te helpen betere presentaties, documenten, e-mail, agenda, notities en meer te bouwen.
Hoe het werkt
Het is in wezen een assistent voor Microsoft 365. Het is echter veel krachtiger dan service zoals Alexa en maakt gebruik van echte natuurlijke taal AI om mensachtige reacties en interacties te bieden.
In een blogbericht geeft Microsoft voorbeeldprompts om deel te nemen aan Business Chat:
- “Vat de chats, e-mails en documenten samen over de [klant] escalatie die gisteravond plaatsvond.
- Wat is de volgende mijlpaal op [project]. Zijn er risico’s gesignaleerd? Help me brainstormen over een lijst met enkele mogelijke mitigaties.
- Schrijf een nieuw planningsoverzicht in de stijl van [bestandsnaam A] dat de planningstijdlijn van [bestandsnaam B] bevat en de projectlijst opneemt in de e-mail van [persoon].
Business Chat werkt met u samen en gebruikt de kracht van Microsoft Graph om gegevens uit al uw documenten, presentaties, e-mail, agenda, notities en contactpersonen samen te brengen. Breng informatie uit meerdere bronnen samen om iedereen in het team op dezelfde pagina te houden en samen vooruit te gaan. Besteed minder tijd aan de tools en meer tijd aan het belangrijkste werk.”
Bron: winbuzzer
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.