Microsoft werkt samen met Netflix voor een nieuw abonnement voor consumenten

Netflix heeft eerder plannen bevestigd om een door advertenties ondersteunde laag te introduceren die een goedkoper abonnementsinstappunt zou bieden. Details ontbraken enigszins, maar er is zojuist aangekondigd dat Microsoft samenwerkt met de streaming videodienst omdat het goedkopere abonnementen introduceert.

Het bedrijf heeft een deal gesloten met Netflix, waarbij de streaminggigant Microsoft omschrijft als “onze wereldwijde advertentietechnologie en verkooppartner”.

In een persbericht zegt Netflix: “In april hebben we aangekondigd dat we een nieuw goedkoper door advertenties ondersteund abonnement voor consumenten zullen introduceren, naast onze bestaande advertentievrije basis-, standaard- en premiumplannen. Vandaag zijn we verheugd aan te kondigen dat we Microsoft hebben geselecteerd als onze wereldwijde advertentietechnologie- en verkooppartner”.

Het bedrijf gaat verder met te zeggen:

Microsoft heeft bewezen dat het in staat is om al onze advertentiebehoeften te ondersteunen terwijl we samenwerken om een nieuw advertentie-ondersteund aanbod te bouwen. Wat nog belangrijker is, Microsoft bood de flexibiliteit om in de loop van de tijd te innoveren aan zowel de technologie- als de verkoopkant, evenals sterke privacybescherming voor onze leden.

Het is nog erg vroeg en we hebben veel om door te werken. Maar ons langetermijndoel is duidelijk. Meer keuze voor consumenten en een premium, beter dan lineaire tv-merkervaring voor adverteerders. We zijn verheugd om met Microsoft samen te werken terwijl we deze nieuwe service tot leven brengen.

Details van de deal zijn een beetje dun op de grond, maar beide bedrijven uiten hun opwinding over de samenwerking.

Microsoft’s president van webervaringen, Mikhail Parakhin, zegt:

We zijn verheugd dat we worden uitgeroepen tot technologie- en verkooppartner van Netflix om hun eerste door advertenties ondersteunde abonnementsaanbod te ondersteunen.

Bij de lancering hebben consumenten meer opties om toegang te krijgen tot de bekroonde inhoud van Netflix. Marketeers die naar Microsoft kijken voor hun advertentiebehoeften, hebben toegang tot het Netflix-publiek en premium verbonden tv-inventaris. Alle advertenties die op Netflix worden weergegeven, zijn exclusief beschikbaar via het Microsoft-platform. De aankondiging van vandaag onderschrijft ook de benadering van Microsoft van privacy, die is gebaseerd op het beschermen van de informatie van klanten.

“Dit is een grote dag voor Netflix en Microsoft. We zijn verheugd om nieuwe premium waarde te bieden aan ons ecosysteem van marketeers en partners en netflix te helpen meer keuze te bieden aan hun klanten”.

Bron: betanews