Terug naar het overzicht
25 december 2022
Is het Microsoft Teams-Telefoonsysteem geschikt voor uw organisatie?
Het Microsoft Teams Telefoonsystem is een modern, virtueel telefoonsysteem. Je hebt waarschijnlijk gehoord dat het een in de cloud gehost telefoonsysteem wordt genoemd, maar het is wat wij techneuten een virtuele Private Branch Exchange (PBX) zouden noemen, waarmee gebruikers via internet kunnen bellen. Teams Telefoon maakt deel uit van het grotere Teams unified communications as a service (UCaaS) -platform, dus hoewel het niet automatisch bij Teams wordt geleverd, integreert het naadloos met de rest van het Teams-platform.
Afhankelijk van het systeem dat u momenteel voor uw organisatie gebruikt, zijn er veel goede redenen om over te stappen naar het Teams-telefoonsysteem. Hieronder zullen we enkele van die redenen overwegen en enkele nuttige tips bieden om in gedachten te houden.
Moet uw organisatie upgraden naar een virtuele telefoonoplossing?
Terwijl traditionele PBX-systemen een hardware-installatie in een fysieke kantoorruimte en een verbinding met een vaste lijn vereisen, vereisen virtuele PBX-systemen geen hardware of installatie op locatie. Virtuele PBX-systemen zijn ook eenvoudiger te onderhouden en te schalen, omdat ze geen extra ondersteuning van telefonietechnici nodig hebben als u een teamlid toevoegt of kantoorruimtes verplaatst.
Naast het gebruiksgemak bieden virtuele PBX-systemen drastisch verbeterde mogelijkheden in vergelijking met traditionele systemen. Het volstaat om te zeggen dat als u momenteel een traditionele kantoortelefoonoplossing gebruikt, we u aanraden te upgraden.
De dagen van de traditionele PBX-systemen zijn al lang voorbij en gebruikers hebben nu een verscheidenheid aan moderne telefoonsysteemoplossingen om uit te kiezen. Een virtueel PBX-systeem biedt drastisch verbeterde mogelijkheden in vergelijking met traditionele systemen. En aangezien uw service niet wordt beperkt door hardware die u in uw kantoorruimte hebt ingesteld, kan de dekking eenvoudig worden geschaald of aangepast om aan uw groeiende behoeften te voldoen. Het volstaat om te zeggen dat als u momenteel een niet-virtuele oplossing voor uw behoeften gebruikt, we u aanraden te upgraden.
Wat zijn de voordelen van het Teams-telefoonsysteem?
Hier bij ALTA-ICT denken we dat het Teams Telefoonsystesm van Microsoft een van de beste opties is voor veel verschillende organisaties, omdat het niet alleen het volledige scala aan moderne kantoortelefoonmogelijkheden biedt, maar ook aansluit op het Microsoft Teams-platform, waardoor Teams de alles-in-één oplossing van de organisatie is voor interne en externe communicatie en samenwerking.
Het Teams Telefoonsysteem biedt een overvloed aan functies om de productiviteit van uw organisatie te verbeteren. Gebruikers kunnen op elk apparaat bellen of gebeld worden, gesprekken doorverbinden tussen apparaten, oproepen doorschakelen, voicemail openen en oproepen parkeren en ophalen. Gebruikers hebben ook toegang tot spamdetectie, oproepwachtrijen, spraakgestuurde kanalen, een verbonden contactcenter en op beleid gebaseerde opnameopties om te bepalen wanneer oproepen en vergaderingen moeten worden opgenomen.
Daarnaast zijn er verschillende manieren om aan te passen hoe de Teams-telefoonsystemen uw organisatie bedienen. Hoewel het systeem volledig virtueel is, kunt u de manier waarop het in uw bedrijf is geïmplementeerd, uitbreiden door headsets of handsets voor uw personeel op te nemen Er zijn ook verschillende licentielagen om uit te kiezen, zodat u services kunt toevoegen aan het basispakket teams Telefoon op basis van de specifieke behoeften van uw organisatie (bijvoorbeeld internationaal en gratis bellen).
Hoewel er servicelagen en extra add-ons beschikbaar zijn, zijn veel van de functies die het Teams-telefoonsysteem onze voorkeurskeuze voor klanten maken, ingebouwd in het basispakket. Het is een volledig virtueel, gebruiksvriendelijk systeem dat volledig en naadloos integreert in de digitale werkplekomgeving van Microsoft.
Volgende stappen en hoe aan de slag te gaan
Op basis van onze ervaring met het helpen van klanten bij de overgang naar de Teams Telefoon van Microsoft, zijn hier enkele dingen die de moeite waard zijn om over na te denken als u overweegt of het Teams Telefoonsystem geschikt is voor u en uw organisatie.
Zoals hierboven vermeld, is een van de belangrijkste sterke punten van het Teams-telefoonsysteem dat omdat het rechtstreeks op het Teams-platform wordt aangesloten, het een alles-in-één oplossing biedt voor de externe en interne communicatie van uw organisatie. Toch moet u ervoor zorgen dat u een plan hebt om efficiënt over te stappen naar het Teams-systeem, zodat u uw bedrijf niet onderbreekt of het Teams-telefoonsysteem onjuist integreert.
Hoewel u geen telefoontechnici meer nodig hebt om de hardware van de PBX-systemen uit het verleden in te stellen, zijn er dingen die u moet upgraden van uw oude telefoonsysteem naar Teams. Om deze reden is het belangrijk om te overwegen welke stappen nodig kunnen zijn voor implementatie en welke middelen, indien aanwezig, u van buiten uw organisatie moet aanschaffen. Beschikt u bijvoorbeeld over de juiste middelen om alle telefoonnummers van uw organisatie over te zetten naar het Teams-systeem? Kunt u uw instellingen voor gespreksroutering overzetten? Kunt u bepalen welke licenties u nodig hebt om het beste aan uw behoeften te voldoen? Heeft u nog steeds faxmogelijkheden nodig waarvoor extra apparatuur nodig is? Heeft u een plan om uw personeel te trainen om Teams Telefoon te gebruiken?
Ons proces bij het helpen van klanten bij de overgang naar het Teams-telefoonsysteem omvat een ontdekking van hun huidige telefoonsysteem en de belopties en mogelijkheden waartoe ze toegang hopen te krijgen via het Teams-telefoonsysteem. ALTA-ICT heeft uitgebreide ervaring met het helpen van klanten bij het identificeren en implementeren van de beste oplossingen voor het verbeteren van hun werkruimte en we helpen u graag met al uw technologische behoeften.
Bron: delcor
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.