Terug naar het overzicht

12 september 2021

Geïllustreerde emoties helpen studenten in Microsoft Teams

Geïllustreerde personages van Microsoft helpen studenten hun emoties te delen met docenten.

Wat je moet weten

  • Microsoft Teams zal later deze maand geïllustreerde emoties toevoegen.
  • De emoties zullen binnen Reflect voor Microsoft Teams zijn.
  • Het doel van de functie is om studenten te helpen zich uit te drukken aan docenten.

Microsoft lanceert binnenkort een functie voor Microsoft Teams waarmee leerlingen op een nieuwe manier hun emoties kunnen delen met docenten. Later deze maand introduceert Microsoft 51 geïllustreerde karakters binnen Reflect in Microsoft Teams. Deze karakters zijn bedoeld om de emotionele woordenschat van studenten uit te breiden en studenten te helpen woorden voor emoties te associëren met gezichtsuitdrukkingen.

illustrated-emotions-microsoft-teams

Reflect in Microsoft Teams werd eerder dit jaar gelanceerd. Het helpt studenten zich op verschillende manieren uit te drukken. Het ondersteunt peilingen om docenten te helpen informatie en inzicht in studenten te verzamelen en tegelijkertijd relaties op te bouwen. Docenten kunnen ook niet-numerieke gegevens bekijken om het emotionele welzijn van hun leerlingen en het ecosysteem van hun klas beter te begrijpen.

Een onderwijsblogpost deelt inzichten over het belang van interactie met studenten. Dit zijn de voorlopige inzichten die Microsoft heeft gedeeld:

  • Schoolprestaties: de sociale en emotionele vaardigheden van leerlingen zijn belangrijke voorspellers van schoolcijfers bij verschillende achtergronden, leeftijdsgroepen en steden.
  • Psychisch welbevinden: Vijftienjarige meisjes en sociaaleconomisch achtergestelde studenten gaven aan minder tevreden te zijn met hun leven dan respectievelijk jongens en sociaaleconomisch achtergestelde studenten.
  • Nieuwsgierigheid en creativiteit: Uit het onderzoek bleek dat het niveau van creativiteit en nieuwsgierigheid significant lager was bij 15-jarigen dan bij 10-jarigen, wat wijst op een afname van creativiteit naarmate kinderen de adolescentie ingaan.
  • Sociale relaties op scholen: leerlingen met een groter gevoel van verbondenheid met de school en betere relaties met leraren rapporteerden hogere sociale en emotionele vaardigheden.
  • Individuele verschillen in sociaaleconomische status: gemiddeld rapporteerden sociaaleconomisch bevoordeelde studenten hogere sociale en emotionele vaardigheden dan hun sociaal-economisch achtergestelde leeftijdsgenoten in alle steden die aan het onderzoek deelnamen.

Reflect in Microsoft Teams helpt docenten op verschillende manieren met studenten om te gaan, waaronder het delen van feedback en aanmoediging. De nieuwe geïllustreerde emoties voegen een andere communicatiemethode toe voor docenten en studenten. Omdat mensen verschillen in de manier waarop ze zich uiten, kan de ene leerling illustraties een effectievere manier vinden om te communiceren, terwijl een andere leerling liever een peiling houdt.

Bron: windowscentral

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.