Deze maand op social media (november 2021)

November bracht ons een aantal nieuwe features voor Linkedin, Facebook en YouTube. Facebook test wijzigingen in hun algoritme die merken een bepaald voorkeursniveau geven met waar ze willen dat hun advertenties worden weergegeven, Twitter heeft ‘Spaces’ uitgerold voor alle gebruikers en Instagram laat ons eindelijk enkele afbeeldingen uit Carousels verwijderen (het wordt tijd). Ontdek in onze samenvatting hieronder welke andere nieuwe functies de wereld van de sociale media deze maand hebben bereikt en hoe ze uw bedrijf ten goede kunnen komen…

Nieuwe functies toegevoegd aan LinkedIn-bedrijfspagina’s

Begin november heeft LinkedIn nieuwe functies voor bedrijfspagina’s toegevoegd om bedrijven te helpen nieuw talent aan te trekken door hen in staat te stellen meer informatie over hun bedrijf en de cultuur te delen.

Ten eerste voegt het sociale platform een ​​nieuwe ‘Primary Workplace’-optie toe die op bedrijfsprofielen moet worden weergegeven. Dit is bedoeld om bedrijven in staat te stellen te vermelden of hun werknemers op afstand, hybride of op kantoor werken, waarbij een toenemend aantal werkgevers nu niet-kantoorfuncties aanbiedt sinds het begin van de COVID-19-pandemie. Bedrijven kunnen nu ook hun beleid over vaccins, loonaanpassingen en nog veel meer toevoegen.

Ten tweede heeft LinkedIn het tabblad ‘Mijn bedrijf’ verbeterd. Nieuwe functies zorgen ervoor dat merken gemakkelijk inhoud van hun paginafeed kunnen samenstellen om met één klik op de knop toe te voegen aan het tabblad Mijn bedrijf. Medewerkers worden dan op de hoogte gebracht wanneer nieuwe inhoud is toegevoegd, waardoor het opnieuw delen gemakkelijker wordt en de kans groter wordt dat bedrijfsberichten worden versterkt.

En tot slot is er een aanpasbare concurrentieanalyse toegevoegd aan het tabblad Analytics. Hier kunnen bedrijven maximaal negen concurrenten toevoegen om de prestaties van hun LinkedIn-pagina te vergelijken en te benchmarken. Hoewel de beschikbare statistieken vrij eenvoudig zijn, zijn ze zeker de moeite van het bekijken waard. Het gerucht gaat dat LinkedIn ook van plan is om de betrokkenheidsgraad aan deze statistieken toe te voegen, dus houd deze ruimte in de gaten…

Workplace by Meta-integratie met Microsoft Teams

Na de aankondiging vorige maand van de rebranding van het overkoepelende merk Facebook naar Meta, krijgen we nu te horen dat Microsoft deze maand een samenwerking aangaat met Meta om ‘Teams’ te integreren in Facebook Workplace.

Dit betekent dat werknemers nu inhoud van Workplace-nieuwsfeeds of -groepen rechtstreeks in Microsoft-teams kunnen delen, wat betekent dat ze vergaderingen kunnen bekijken, becommentariëren en reageren zonder tussen de twee apps te hoeven schakelen.

Aan de andere kant kunnen live gestreamde video’s van Teams nu ook rechtstreeks aan Workplace Groups worden toegevoegd. Microsoft Teams wordt volgende maand geïntegreerd in het Meta Portal-apparaat, zodat mensen binnen Teams kunnen videobellen.

YouTube brengt shopbare livestreams voor iedereen

YouTube springt op de livestream-winkelwagen, want deze maand debuteert het zijn eerste ronde van livestream-winkelevenementen in de aanloop naar Kerstmis.

Hierdoor kunnen kijkers in realtime communiceren met makers van grote merken en hun producten rechtstreeks in de YouTube-app zelf kopen. Hoewel dit alleen live was tot 22 november, zegt YouTube dat het plan is om de nieuwe functie organisch op het platform te integreren, zodat een e-commercebedrijf met een mobiel apparaat gemakkelijk een live winkelstream kan hosten.

Nu consumenten de ervaring van het online onderzoeken, beoordelen en kopen van producten thuis zo gemakkelijk mogelijk willen maken, is het tijd om een ​​YouTube-kanaal voor uw merk op te zetten als u er nog geen heeft.

Facebook voegt nieuwe handelsfuncties toe aan Groepen

Verdergaand met het onderwerp winkelen, heeft Facebook een aantal nieuwe eCommerce-functies toegevoegd aan Groepen met als doel te profiteren van nichetargeting en betrokkenheid binnen een gemeenschap.

De grootste nieuwe functie is de ‘Shop Tab’ die nu aan individuele groepen kan worden toegevoegd. Dit betekent dat wanneer een winkel beschikbaar is en correct is ingesteld, het tabblad wordt weergegeven voor leden van die specifieke groep in de navigatie.

Producten zullen ook te zien zijn in een apart panel, waardoor merken de kans krijgen om specifieke producten uit te lichten die relevant zijn voor de specifieke interesses van groepsleden en ook voor gemeenschappen binnen nieuwsfeeds. Dit is bedoeld om de kans te vergroten dat klanten producten kopen naarmate Facebook steeds meer een e-commerceplatform wordt.

Facebook voegt ook productaanbevelingen toe aan groepen met het idee om experts binnen die gemeenschap aan te spreken en leden te helpen items te vinden die voor hen relevanter zijn.

Bron: click.co

social media
Geplaatst op
nov 28, 2021
Categorieën