Terug naar het overzicht

20 maart 2023

Copilot komt naar Microsoft Viva Sales

Copilot is geïntegreerd in Microsoft Viva Sales kort nadat het eerste release op Microsoft 365 Vorige week.

De release van Copilot in Viva Sales biedt verkopers nieuwe AI-klantenondersteuning via geautomatiseerde e-mailantwoorden, samenvattingen van vergaderingen en gepersonaliseerde inzichten met verdere updates die in de komende maanden worden beloofd.

Microsoft beschrijft Copilot als “’s werelds eerste AI Copilot” voor customer relationship management (CRM) en enterprise resource planning (ERP) voor financiële toepassingen. Het bedrijf zegt dat tienduizenden klanten al AI-mogelijkheden hebben gebruikt in Dynamics 365 Copilot en het Microsoft Power Platform.

Lori Lamkin, Corporate Vice President, Dynamics 365 Customer Experience Platform, zei: “Het debuut van Microsoft 365 Copilot van vandaag biedt nog meer manieren om creativiteit te ontketenen, productiviteit te ontgrendelen en vaardigheden op een hoger niveau te ontwikkelen.

“Voor verkopers is de naadloze integratie van Copilot in Microsoft 365 en Viva Sales (evenals AI-aangedreven mogelijkheden in Microsoft Dynamics 365 Sales) een krachtige combinatie.

“Het is een nieuwe manier om prospects en klanten te betrekken, terwijl je tijd vrijmaakt die voorheen vastzat in “druk werk”, zoals het samenstellen van elke e-mail vanaf nul.

“Nu we een nieuw tijdperk voor klantervaring ingaan, willen we ervoor zorgen dat verkopers zich gesterkt voelen om zich te concentreren op wat belangrijk is, namelijk diepere betrokkenheid bij klanten.”

Copilot’s mogelijkheden in Viva Sales

Door AI gegenereerde e-mailantwoorden zijn algemeen beschikbaar geworden in Viva Sales, het automatiseren en assisteren van een reeks taken voor verkopers.

Om tijd te besparen op de organisatie van vergaderingen, kunnen e-mailantwoorden met voorstellen voor vergadertijd nu automatisch worden gegenereerd op basis van de beschikbare tijden in hun Outlook-agenda.

Als een verkoper niet tevreden is met een automatisch antwoord, kan deze worden verbeterd door nieuwe prompts toe te voegen aan de vorige suggestie.

Gemarkeerde tekstgebieden in gegenereerde antwoorden betekenen gegevensbronnen die kunnen worden bekeken door er een cursor overheen te plaatsen. Als gevolg hiervan krijgen agenten contextuele en transparante informatie om hen te helpen verkoopgegevens uit de CRM, vergaderingen en meer te begrijpen.

Gebruikers kunnen feedback geven via een thumbs-up en thumbs-down beoordelingsmechanisme voor AI-gegenereerde inhoud. Dit zal Viva Sales helpen om zijn AI-antwoordtechnologie te verfijnen en zich aan te passen aan de behoeften van de verkopers.

Copilot kan verkopers ook helpen door automatische samenvattingen van vergaderingen, die anders tijdrovende taken zijn voor verkoopagenten.

Samenvattingen van vergaderingen worden gemaakt met behulp van een mix van Viva Sales’ conversationele intelligentie, CRM-gegevens en GPT Copilot natural language processing (NLP).

Om samenvattingen van vergaderingen te maken, beginnen verkopers met het opstellen van een e-mail en openen ze Viva Sales.

Vervolgens moeten ze vervolginhoud ophalen door de juiste vergadering te selecteren en vervolgens de geautomatiseerde samenvattingsmail te bekijken, waarin de besproken onderwerpen, actie-items en relevante CRP-gegevens zijn opgenomen.

Ten slotte hoeven verkopers alleen maar de aanbeveling aan hun e-mail toe te voegen, eventuele bewerkingen aan te brengen en deze te verzenden.

De belangrijkste onderscheidende factor tussen Copilot’s meeting summarisation-technologie in Viva Sales, in vergelijking met Teams, is de integratie met CRM-gegevens en het verschuiven van context en toon om aan te sluiten bij interacties met klanten.

Gebruikers hoeven niet van scherm te wisselen en kunnen hun bewerkingen uitvoeren vanuit Outlook.

Microsoft biedt een gratis proefperiode van 30 dagen van Viva Sales en alle klanten met een Microsoft Dynamics 365 Sales Enterprise- en Premium-licentie kunnen Viva Sales zonder verdere kosten gebruiken.

Internetnieuwsbronnen suggereerden onlangs dat Microsoft heeft zijn Ethics &Society-team opgeheven tijdens een recente zuivering van 10.000 banen. Het bedrijf houdt vol dat het zich inzet voor het verantwoord ontwikkelen van AI en heeft sinds de lancering van Copilot veel nadruk gelegd op ethische overwegingen.

Bron: uctoday

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.