Terug naar het overzicht
14 mei 2022
Alles nieuw in Microsoft Teams in maart en april
De Microsoft Teams-groep heeft een lijst met de nieuwe Teams-functies gepubliceerd voor maart en april 2022.
Microsoft Teams is een werkruimte voor samenwerking binnen Microsoft 365. Het biedt tools om de productiviteit van werknemers te verhogen en zorgt voor naadloze gesprekken op de werkplek, teamwork en het delen van documenten.
Microsoft brengt veel nieuwe functies en updates voor Microsoft Teams. Van vergaderingen, webinars, bellen en eerstelijnsbeheermogelijkheden.
Naarmate de COVID-19-pandemie verergerde, groeide Microsoft Teams naar 75 miljoen dagelijks actieve gebruikers en werd het de snelst groeiende zakelijke app ooit.
De meest opvallende wijzigingen in Microsoft Teams zijn verbeteringen aan webinar-uitnodigingen en audiodetectie. De nieuwste updates hebben betrekking op twaalf gebieden: vergaderingen, bellen, apparaten, chat en samenwerking, energieplatform en aangepaste ontwikkeling, management, onderwijs, frontliniewerkers, overheid, gezondheidszorg en kleine en middelgrote bedrijven.
Hieronder lees je het volledige overzicht van de nieuwste Microsoft Teams-updates.
Vergaderingen
Geautomatiseerde webinar-uitnodigingen
Wanneer u een webinar opzet, is het eenvoudig om het evenement te delen en deelnemers te registreren zonder het te vergeten. Zodra de registratie is gemaakt, wordt het evenement automatisch toegevoegd aan de agenda van de deelnemer, zodat deze precies weet wanneer het plaatsvindt.
Domeinaanpassing voor webinarcommunicatie
Zodra deelnemers zich hebben geregistreerd voor een webinar, terwijl bevestigingsmails worden verzonden om deelnemers op de hoogte te houden, bevatten de naam en het domein-e-mailadres van de afzender nu de naam van de tenant. Dit helpt deelnemers te weten wie er contact met hen zal hebben voor het evenement.
Dagweergave in de agenda op iOS en Android
Gebruikers van iOS-teams hebben nu een meldingslade boven aan hun scherm. Dit kan worden gebruikt om meldingen te bekijken, samen te vouwen en te wissen.
Uitnodigingen voor vergaderingen automatisch beantwoorden voor iOS-apparaten, met ondersteuning voor video-on
Wanneer u nu een inkomend vergaderverzoek op uw iOS-apparaat ontvangt, biedt het automatisch een video-optie. Dit is nuttig in de gezondheidszorg. Als patiënten niet in staat zijn om te praten, kunnen gebruikers profiteren van de no-touch join-mogelijkheid. In dit scenario wordt het Teams-apparaat in de ruimte uitgenodigd voor een geplande of ad-hocvergadering waarin zowel AutoAnswerwithVideo als video zijn ingeschakeld. De instelling AutoAnswerwithVideo is standaard uitgeschakeld.
Ondersteuning van Live Caption voor Teams op VDI voor Azure Virtual Desktop en Windows 365
Gebruikers van Azure Virtual Desktop en Windows 365 op virtual desktop infrastructure (VDI) hebben nu de mogelijkheid om live ondertiteling in te schakelen tijdens een vergadering. Je publiek kan volgen en begrijpen wat er wordt gezegd met behulp van live bijschriften. Het zorgt voor een meer inclusieve en begrijpelijke ervaring.
Automatisch verlopen van vergaderingsopnamen die zijn opgeslagen op OneDrive en SharePoint
Teams kunnen nu automatisch vergaderingsopnamen verwijderen die door nieuwe teams zijn gemaakt op OneDrive en SharePoint (op basis van een standaard teambeleidsinstelling). In de Teams-beheerportal of door de beleidskenmerken te wijzigen met PowerShell-scripts, kunnen de beheerders van Teams zien hoe lang opnames moeten duren voordat ze verlopen. Alle nieuw gemaakte opnamen van OneDrive- en SharePoint-vergaderingen worden na dit punt verwijderd, tenzij de eigenaar van de vergadering de vervaldatum verlengt.
Bellen
Beheer van roamingbandbreedte
Beheerders kunnen nu de bandbreedte-instellingen van Team aanpassen om dynamisch te reageren op de locatie van de gebruiker. Met deze functie kunnen beheerders beperktere bandbreedteregelaars instellen (video wordt bijvoorbeeld niet gestreamd) en videogesprekken uitschakelen wanneer gebruikers zich op externe locaties of locaties met beperkte bandbreedte bevinden om de betrouwbaarheid van hun verbinding te beschermen. Zodra gebruikers terugkeren naar een locatie met een betere bandbreedtecapaciteit, kunnen ze het zich veroorloven om hun videogespreksbeperkingen te versoepelen en wordt videobellen hersteld.
Muziek in de wacht voor VoIP-gesprekken
Geef bellers het vertrouwen dat ze nog steeds verbonden zijn met een gesprek met muziek in de wacht. Muziek in de wacht wordt nu ondersteund voor gesprekken in de wachtstand en consult-then-transfer scenario’s voor zowel VoIP- als PSTN-oproepen.
Configureerbare instellingen voor het doorschakelen van oproepen:
Beheerders kunnen het doorschakelen van oproepen instellen voor Teams-gebruikers en oproepen routeren naar een aangewezen persoon of groep wanneer ze niet op kantoor zijn. De instelling is beschikbaar in het Beheercentrum of via PowerShell.
Banners voor noodoproepen:
Beheerders kunnen nu een aanpasbare banner tonen om de gebruiker op de hoogte te stellen van noodoproepen in de App Oproepen, en ze kunnen deze bevestigen door op de melding te klikken
Outlook-contactpersonen om te bellen:
Uw Outlook-contactpersonen worden nu weergegeven in het toetsenblok van de App Bellen en tijdens het doorverbinden van een oproep. Ze hebben ook telefoonnummers gekoppeld, zodat u ze met één tik kunt bellen.
Casten van Teams-desktopclient naar Microsoft Teams Rooms
Nu kun je Teams-casting gebruiken om draadloos verbinding te maken met Teams Rooms en inhoud van je Teams-desktopclient weer te geven. U kunt ook uw scherm uitzenden en inhoud casten die lokaal op uw apparaat is opgeslagen of toegankelijk is via Office 365.
Gecertificeerde apparaten
Nette plank
Een native versie van Teams en Team Rooms voor Android is nu beschikbaar op het nieuwe Neat Board. Dit state-of-the-art samenwerkingsapparaat maakt audio- en videofeedback mogelijk, evenals real-time bewerking via een aanraakscherm. Neat Board kan op drie verschillende manieren worden opgezet. Met Teams Room kan elke ruimte zonder conferentietechnologie worden omgetoverd tot een vergaderruimte.
Met de Microsoft Whiteboard-app kunt u brainstormen en samenwerken met deelnemers aan de vergadering in een gedeelde, realtime omgeving. U kunt ook beginnen met whiteboarden buiten een vergadering en vervolgens eenvoudig deelnemers aan de vergadering toevoegen aan de sessie en uw werk opslaan.
Nette bar en nette pad
Deze twee apparaten zijn gebundeld om een geoptimaliseerde vergaderruimte-ervaring te bieden. Neat Bar is een compact apparaat dat video en geluid van hoge kwaliteit biedt voor vergaderingen en conferenties in kleine ruimtes voor maximaal 10 personen.
Neat Pad is een touchscreen apparaat, gekoppeld aan de vergaderapp Teams Rooms. Het is perfect voor snelle vergaderingen met uw collega’s, omdat u uw vergadering met slechts één tik kunt starten en schermen kunt delen met andere deelnemers.
Nette pad voor teams paneel
Neat Pad for Teams is een aanraakscherm dat buiten vergaderruimten kan worden gemonteerd om de beschikbaarheid van kamers te beheren. Met het aanraakscherm kunnen organisatoren van vergaderingen snel, efficiënt en in realtime ruimte reserveren door zowel de naam van het gebied als de starttijd op het schermoppervlak aan te raken.
Gebruik dit apparaat om direct een vergaderruimte te boeken zonder deze te hoeven reserveren via Outlook. Organisatoren van vergaderingen kunnen ook inchecken in de ruimte om hun reservering te claimen. Als niemand incheckt in de kamer, wordt deze vrijgegeven, zodat anderen de kamer kunnen reserveren en gebruiken.
Dell Slim Conferencing Soundbar – SB522A
Blijf gefocust tijdens vergaderingen met de door Microsoft Teams gecertificeerde intelligente soundbar. Met dit apparaat kunt u genieten van het geluid van hoge kwaliteit voor een betere ervaring. Het heeft AI-functies voor automatische ruisonderdrukking die storende ruis en echo’s in uw omgeving verminderen, zodat u gesprekken gemakkelijker kunt volgen, zelfs wanneer meerdere mensen tegelijkertijd spreken.
Dell Speakerphone – SP3022
De Dell Intelligent Speakerphone is onlangs gecertificeerd voor Teams. Met dit apparaat kunt u duidelijk communiceren met mensen in vergaderingen en achtergrondgeluiden en andere onderbrekingen uitschakelen met AI-ruisonderdrukking en echo-onderdrukking. Naast full-duplex heeft dit apparaat een Teams-knop waarmee u eenvoudig kunt deelnemen aan vergaderingen.
Yealink MVC660-systeem voor middelgrote teams
Met een slimme speakerphone met een dual-eye tracking camera kunnen Teams-vergaderingen tot leven komen. Deze oplossingsbundel van Yealink is de perfecte optie voor intelligente vergaderingen en geweldige gesprekken. De UVC86-camera combineert heldere en meeslepende video met de mogelijkheid om mensen in de kamer in realtime te identificeren.
Chat en samenwerking
Nieuwe zoekervaring in mobiele app
De mobiele Teams-app biedt nu de mogelijkheid om suggesties te krijgen terwijl u typt en vergaderingen in de zoekresultaten ziet. U kunt ook een datum selecteren uit een vooraf ingevulde lijst met toekomstige datums, waardoor het sneller en gemakkelijker wordt om te vinden wat u zoekt.
Power Platform en aangepaste ontwikkeling
Microsoft Teams Connect-ondersteuning voor configuratie van apps van derden en aangepaste tabbladen
Met Microsoft Teams Connect is het eenvoudiger om samen te werken met personen buiten uw organisatie. Ontwikkelaars kunnen hun apps van derden of aangepaste apps configureren met betrekking tot gedeelde kanalen via de Teams SDK.
Wijzigingen in de systeemeigen machtigingen van Microsoft Teams-apps in de browser
Microsoft Teams voegt een nieuwe beveiligingsmaatregel toe om apps van derden die om toestemming vragen op uw apparaten, zoals een camera of microfoon, beter te beschermen. De gebruiker moet zich handmatig aanmelden voor deze machtigingen, per app, in de Teams-webbrowserervaring.
Nieuwe Zendesk-app voor Teams
Met behulp van de nieuwe Zendesk for Teams-app kunnen gebruikers noodtickets aanpakken en deze sneller oplossen door teamsamenwerking. Door gebruik te maken van de Zendesk Answer Bot krijgen uw medewerkers sneller hulp bij het invullen van tickets en het escaleren ervan, alleen als het probleem complexer is.
Tabacties worden verplaatst
Microsoft Teams ruimt de tabbladbalk op door enkele van de vervolgkeuzelijsten uit de koptekst te verplaatsen. Dit is van invloed op elk tabblad in de toepassing, inclusief Opdrachten, Cijfers, Planner of het tabblad Website. Deze tabbladen zijn te vinden in het menu door erop te klikken en hun respectievelijke menu verschijnt. Het menu bevat het tabblad Opnieuw laden, de mogelijkheid om naar de website te gaan, Koppeling naar een tabblad kopiëren, tabblad Pop-out en Over dit tabblad.
Beheer
Team zoeken op Teams Admin Center – Fase 1
De nieuwe update heeft het voor IT-beheerders gemakkelijker gemaakt om te vinden wat ze zoeken in het Teams-beheercentrum. Ze kunnen zoeken in het linkermenu, voordat ze naar de juiste pagina worden gebracht.
De komende release maakt het mogelijk om te zoeken naar zaken als beleid, diagnostiek en toegang tot de zoekgeschiedenis
Gebruiksrapport voor virtuele bezoeken in het Team-beheercentrum
In het Teams-beheercentrum kunt u het gebruiksrapport voor virtuele teambezoeken in uw organisatie bekijken voor teambeheerders en globale beheerders. Virtuele bezoekafspraken kunnen door klanten worden bekeken, evenals hun duur en of er lange wachttijden zijn opgetreden. Bovendien kunnen ze deze informatie gebruiken om te beslissen welke afspraken ze willen bijwonen en hoeveel tijd ze bij elke afspraak willen doorbrengen.
Lijst van de deelnemende teams per gebruiker in het Teams-beheercentrum
De beheerder kan alle teams van een gebruiker op één plek bekijken op de pagina Gebruikersgegevens. Dit maakt het voor beheerders gemakkelijk om te identificeren welke teams aan een specifieke persoon zijn gekoppeld en de juiste acties te ondernemen, zoals het verwijderen van teams uit een team.
Teams voor onderwijs
Loopbaancoach – Trends op de arbeidsmarkt
Met deze functie hebben professoren en medewerkers op LinkedIn toegang tot realtime arbeidsmarktgegevens die specifiek zijn voor hun locatie.
Eerstelijnswerkers
Taak publiceren bewerken
Stel uw organisatie in staat om taken te maken en te publiceren via Taken van Planner en To Do, een systeem dat het proces voor het publiceren van taken vereenvoudigt. Taken kunnen bijvoorbeeld worden gemaakt en gepubliceerd voor alle frontlinielocaties en andere configureerbare kenmerken van een gedistribueerd personeelsbestand.
Teams Verschuift connector voor Blue Yonder
Blue Yonder Workforce Management heeft een connector genaamd Shifts die planningsgegevens repliceert en eerstelijnswerkers overal en altijd toegang geeft tot planningsinformatie. Door werknemers te optimaliseren, hebben managers meer tijd om zich te concentreren op hoogwaardige bedrijfsactiviteiten, waaronder het coachen van werknemers en het rechtstreeks werken met klanten.
Walkie Talkie-app in Teams is beschikbaar op Sonim XP8
Microsoft heeft een nieuwe versie van de Walkie Talkie-app uitgebracht met een speciale PTT-knop voor de XP8. Frontline Workers kunnen nu gemakkelijker en gedetailleerder chatten met collega’s, waar ze ook zijn.
Globaal in- en uitloggen
Om de ervaring gemakkelijker te maken, ondersteunt de iOS-app van Teams globaal in- en uitloggen. Werknemers kunnen zich aanmelden bij het systeem met elk gedeeld apparaat en zich vervolgens afmelden nadat de dienst is afgelopen. Al hun persoonlijke en bedrijfsinformatie wordt als gevolg hiervan van het apparaat verwijderd.
Goedkeuringen app in Teams nu beschikbaar in Microsoft 365 F1 SKU’s voor eerstelijnswerkers
Krijg sneller goedkeuringen door goedkeuringen uit te voeren met de app Goedkeuringen in Teams in Microsoft 365 F3 en nu Microsoft 365 F1. Het is eenvoudig om ze rechtstreeks in de chat, een kanaalgesprek of de app te maken, te beheren en te delen.
Gezondheidszorg
Microsoft Teams EPD-connector voor Cerner— algemeen beschikbaar
De nieuwe integratie van Teams met Cerner zal het voor clinici gemakkelijker maken om te communiceren met patiënten en andere gezondheidswerkers. Hiermee kunnen gebruikers virtuele afspraken plannen of overleggen met andere providers zonder de app te verlaten. Het is mogelijk om Cerner te integreren met bestaande klinische workflows in ziekenhuizen en andere medische faciliteiten dankzij de integratie met virtuele afspraken.
Virtuele afspraakapparaattester — algemeen beschikbaar
Patiënten kunnen zich minder zorgen maken over hun afspraaktijd wanneer ze de mogelijkheid hebben om vooraf problemen met hun software-instellingen op te lossen. Met deze app kunnen patiënten en zorgverleners zich concentreren op de afspraak en minder tijd besteden aan het omgaan met technische problemen.
Kmo’s
Vergaderingen plannen op mobiel
Als u onderweg bent, is mobiele functionaliteit een must-have. Nu kunnen teamgebruikers vergaderingen plannen via hun smartphones vanuit de agenda of het chatvenster.
Chat met iedereen
Communiceren met klanten en klanten is van cruciaal belang voor het runnen van een bedrijf. Nu kunt u chatten met mensen buiten uw organisatie. Voer gewoon hun e-mailadres of telefoonnummer in en start een 1: 1- of groepschat zonder dat de huurder hoeft te veranderen.
Google agenda integratie
Met uw bestaande agendatool kunt u nu eenvoudig uw planning bekijken en uw vergaderingen op één plek beheren. Door op Google Agenda toevoegen te klikken of naar Instellingen te gaan, kun je je Google Agenda integreren in Teams. In dit geval wordt de bestaande Teams-agenda vervangen door je Google Agenda.
Bron: wizardit
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.