Microsoft kondigt Viva Sales aan, herdefinieert de verkoperservaring en verbetert de productiviteit

Op donderdag 16 juni kondigde Microsoft Corp. Microsoft Viva Sales aan, een nieuwe toepassing voor verkoperservaring. Viva Sales verrijkt elk CRM-systeem met klantbetrokkenheidsgegevens van Microsoft 365 en Microsoft Teams en maakt gebruik van AI om gepersonaliseerde aanbevelingen en inzichten te bieden voor verkopers om meer verbonden te zijn met hun klanten. Dit helpt verkopers om hun klantbetrokkenheid naadloos te personaliseren in de richting van een snellere sluiting van deals.

Werknemers eisen meer van hun werkgevers in de hybride wereld van vandaag – van de tools die ze gebruiken tot de uren en locaties waar ze werken. Dit geldt vooral voor verkopers. Viva Sales stelt verkopers in staat om inzichten uit heel Microsoft 365 en Teams vast te leggen, handmatige gegevensinvoer te elimineren en AI-gestuurde aanbevelingen en herinneringen te ontvangen – terwijl ze ondertussen in de werkstroom blijven. Viva Sales stroomlijnt de verkoperservaring door de inzichten met de juiste context te plaatsen binnen tools die verkopers al gebruiken, waardoor verkopers tijd besparen en de organisatie een completer beeld van de klant krijgt.

“De toekomst van verkopen is geen nieuw systeem. Het brengt de informatie die verkopers nodig hebben op het juiste moment, met de juiste context, in de tools die ze kennen, zodat hun werkervaring kan worden gestroomlijnd”, zegt Judson Althoff, Executive Vice President en Chief Commercial Officer bij Microsoft. “Verkopers in staat stellen om meer tijd met hun klanten door te brengen, is ons doel geweest en dat hebben we gedaan door de verkoopervaring opnieuw uit te vinden met Viva Sales.”

“Verkopers vertrouwen op digitale samenwerkings- en productiviteitstools om contact te maken met klanten en deals te sluiten, maar veel van de inzichten die ze met deze tools ontdekken, komen niet in de CRM terecht”, zegt Paul Greenberg, oprichter en managing principal van The 56 Group. “Microsoft gaat deze uitdaging aan door een oplossing aan te bieden die een aanvulling vormt op het CRM. Viva Sales automatiseert het drukke werk, legt kritieke informatie over de klant vast en helpt verkopers de klus te klaren.”

De verkoperservaring opnieuw uitvinden Viva Sales bouwt voort op Microsoft Viva, dat vorig jaar werd gelanceerd. Viva biedt een geïntegreerd platform voor werknemerservaringen dat communicatie, kennis, leren, doelen en inzichten samenbrengt om elke persoon en elk team in staat te stellen overal het beste uit zichzelf te halen. Viva Sales levert de eerste rolgebaseerde Viva-applicatie die speciaal is ontworpen voor verkopers:


• Viva Sales biedt verkopers tools om hun werk te doen, terwijl het de inzichten biedt die verkoopleiderschap nodig heeft. Terwijl verkopers aan het werk zijn, kunnen ze klanten taggen in Outlook-, Teams- of Office-applicaties zoals Excel, en Viva Sales legt het automatisch vast als een klantrecord, gelaagd met alle relevante gegevens over de klant. Het automatisch kunnen vastleggen van dit niveau van klantbetrokkenheidsgegevens was voorheen niet beschikbaar. Deze gegevens kunnen eenvoudig worden gedeeld met teamleden terwijl ze samenwerken in Office en Teams zonder deze opnieuw te typen of op te zoeken in een CRM.


• Aangedreven door gegevens en AI, beveelt Viva Sales volgende stappen aan om een klant door de verkooptrechter te leiden, prioriteit te geven aan werk en volgende stappen, en verkopers toegang te geven tot de volledige geschiedenis en klantinteractiematerialen. Realtime klantinzichten bieden een dieper inzicht in waar elke klant zich bevindt in zijn aankooptraject en hoe de relatie kan worden geleid.


• Viva Sales biedt ook AI-gestuurde aanbevelingen om verkopers in staat te stellen hun klantbetrokkenheid te verbeteren – het optimaliseren van de follow-through met de volgende beste stappen, bruikbare herinneringen en aanbevelingen om meer verkopen te versnellen en te sluiten. Viva Sales gebruikt Context IQ, dat afgelopen najaar werd aangekondigd, om ervoor te zorgen dat relevante inhoud is verbonden met Microsoft-apps en -services, zoals Dynamics 365 en Microsoft 365, zodat verkopers tijd besparen en in de werkstroom blijven.

Met Viva Sales creëren we een nieuwe categorie applicaties die de verkoopervaring aanpakken. Microsoft bevindt zich in een unieke positie om dit type toepassing aan te bieden binnen de productiviteits- en samenwerkingsapps die werknemers al gebruiken.

Ga voor meer informatie naar de officiële Microsoft-blog en de Microsoft Dynamics 365-blog. Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) maakt digitale transformatie mogelijk voor het tijdperk van een intelligente cloud en een intelligente edge. Haar missie is om elke persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken.

Bron: crmsoftwareblog