De voordelen van het toevoegen van cloudtelefonie aan Microsoft Teams.

De voordelen van het toevoegen van cloudtelefonie aan Microsoft Teams.

Inhoudsopgave

Werken op afstand zit al een tijdje in de lift, maar de COVID-19-pandemie heeft deze trend versneld. Uit een recent onderzoek van 451 Research bleek dat 67% van de organisaties verwacht dat het beleid voor werken op afstand permanent of op de lange termijn van kracht blijft. Veel grote internationale bedrijven overwegen om enkele van hun kantoorlocaties te sluiten en over te schakelen op een permanent model voor werken op afstand. Dit alles versterkt de argumenten voor investeringen in technologie ter ondersteuning van de meer verspreide arbeidskrachten die bedrijven in de toekomst verwachten te beheren.

De groei van Microsoft Teams als cloudtelefonieoplossing


De samenwerkingstool die de snelste acceptatie heeft gekend, is Microsoft Teams. Volgens Microsoft zelf steeg het totale aantal dagelijkse actieve gebruikers met meer dan 70% tot 75 miljoen in een periode van twee maanden na lockdown. Momenteel wordt het voornamelijk gebruikt voor interne samenwerking, en weinig bedrijven gebruiken Teams voor externe communicatie. Dit zal naar verwachting echter de komende twee jaar veranderen.

Het telefoonsysteem van Microsoft verandert Teams in een volledige zakelijke telefonieoplossing. Gebruikers kunnen rechtstreeks vanuit Teams externe oproepen plaatsen en ontvangen op elk apparaat, waar ook ter wereld. De eigen belabonnementen van Microsoft bieden kleinere bedrijven een snelle en gemakkelijke manier om verbinding te maken met het PSTN-netwerk, maar grotere organisaties gebruiken doorgaans een externe beheerde serviceprovider voor connectiviteit. Deze benadering, ‘Directe routering’ genaamd, biedt meer flexibiliteit, een grotere geografische dekking, lagere tarieven en een hoger ondersteuningsniveau. Industrieanalisten voorspellen dat tegen 2022 maar liefst 90% van de grote ondernemingen die Teams gebruiken voor telefonie, Direct Routing voor PSTN-connectiviteit zal gebruiken.

Voordelen van cloudtelefonie voor IT-teams en gebruikers


Hoewel grote ondernemingen doorgaans een consistente set IT-oplossingen voor alle gebruikers wereldwijd onderhouden, is telefonie vaak de uitzondering. Het is normaal dat u in verschillende kantoren een uiteenlopende reeks PBX-apparatuur aantreft, en in elke regio een andere provider. Door telefonie naar de cloud te verplaatsen, kunnen bedrijven hun aanpak in alle kantoren standaardiseren, wat leidt tot minder complexiteit en kosten, en verbeterde controle, flexibiliteit en compliance. Specifieke voordelen zijn:

  • Eén telefonieplatform met een consistente ervaring voor alle gebruikers wereldwijd, waardoor compliance en betrouwbaarheid worden verbeterd en ondersteuning kan worden gecentraliseerd;
  • On-premise PBX-apparatuur is geëlimineerd – waardoor de complexiteit en kosten worden verminderd door de infrastructuur naar de cloud te verplaatsen
  • Lokale providers kunnen worden vervangen door één enkele managed service provider, waardoor het aantal leveranciersrelaties wordt verminderd en schaalvoordelen worden gecreëerd
  • Geen kosten voor interne oproepen tussen wereldwijde kantoren of doorschakelen – omdat deze oproepen online blijven in plaats van uit te breken op het PSTN-netwerk
  • Gebruikers kunnen centraal worden toegevoegd, verwijderd en beheerd, waardoor de flexibiliteit en veiligheid toenemen en wereldwijde gegevens over gebruik en kosten worden gecreëerd

Door Teams te gebruiken voor spraakoproepen, kunnen gebruikers effectiever communiceren en samenwerken wanneer ze op afstand werken. Specifieke voordelen zijn:

  • Vanaf elke locatie spraakoproepen plaatsen en ontvangen op elk apparaat met Teams – dit geeft gebruikers de flexibiliteit om verbonden te blijven terwijl ze bijvoorbeeld thuis, onderweg of op hun werkplek werken.
  • Een consistente gebruikerservaring voor externe en interne communicatie – externe telefoongesprekken kunnen worden gevoerd vanuit dezelfde Teams-interface die wordt gebruikt voor chat, interne vergaderingen, het delen van bestanden en andere cloudservices
  • Bestaande telefoonnummers met directe buitenlijn kunnen worden behouden – aangezien nummeroverdracht is toegestaan ​​in de meeste grote markten, kunnen gebruikers hun bestaande zakelijke nummer behouden wanneer ze hun spraakoproep naar Teams verplaatsen

Bron: ciodive

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email

Geef een reactie