Terug naar het overzicht

18 december 2022

5 dingen die u moet weten voordat u de overstap naar Microsoft Teams Telefoon maakt

Microsoft Teams Phone is een krachtig samenwerkings- en communicatiemiddel, waardoor het gebruik van Teams eenvoudiger en flexibeler is dan ooit. Veel bedrijven willen profiteren van de voordelen van een eenvoudig te beheren platform dat flexibel de complexiteit van hun bestaande activiteiten ondersteunt, inclusief bellen via PSTN. Maar voordat je erin duikt, wat zijn de belangrijkste dingen die je moet weten?

Hybride opstellingen en volledig externe werknemers hebben platforms nodig die hun communicatie ondersteunen, zodat uw bedrijf nog steeds soepel kan werken, zelfs met gedistribueerde teams. Microsoft Teams Phone is een geweldige manier om dat mogelijk te maken, maar zoals elk platform, moet u enkele belangrijke overwegingen maken voordat u een investering doet. Gelukkig voor jou zijn hier de vijf dingen die je moet weten voordat je aan de slag gaat.

De 5 dingen die u moet weten voordat u de overstap naar Microsoft Teams Phone maakt

We leggen deze mooi en eenvoudig op een rijtje – zodat je er gemakkelijk doorheen kunt rennen en terug kunt komen wanneer je moet controleren of je eenden op een rij staan.

  1. Kies de juiste licentie

Er zijn verschillende M365-licenties beschikbaar en u kunt een E3-licentie kiezen met een specifiek Teams Phone-abonnement of rechtstreeks naar E5 gaan. Vergeet niet dat de E3-optie alleen een goede keuze is als u een beperkt aantal gebruikers hebt die PTSN-connectiviteit nodig hebben.

  1. Kies het juiste connectiviteitsplan

Als het gaat om het kiezen van uw connectiviteitsplan, baseert u die beslissing op uw gebruik dat specifiek is voor elk land waarin u actief bent:

  • Calling Plan is gebouwd voor kleine bedrijven met een beperkt aantal gebruikers.
  • Operator Connect is in de meeste gevallen de beste balans tussen kosten en mogelijkheden. Het is echter niet overal beschikbaar en heeft beperkte configuratie-opties.
  • Directe routering is de beste keuze voor specifieke configuraties met veel gebruikers. U kunt het zelf beheren of de directe routering laten beheren door een SBC-provider (Session Border Controllers). Sommige SBC-providers zijn ook PSTN-providers, dus in dit geval hebt u een potentieel alternatief voor Operator Connect.
  • Als u deel uitmaakt van een grote onderneming met een uitgebreide IT-architectuur, is een combinatie van alle drie, afhankelijk van land en gebruik, waarschijnlijk de beste optie.
  1. Standaardiseer uw apparaten

Zorg ervoor dat u uw apparaten standaardiseert om de kosten laag te houden en beheerpraktijken te stroomlijnen. Gecertificeerde IP-telefoonapparaten bieden u de mogelijkheid om gezondheidsgegevens bij te houden in Teams, dus deze zijn ook een geweldige investering.

  1. Focus op training

Uw eindgebruikers zullen niet genoeg waarde uit uw investering halen als u ze niet traint. Laat ze zien hoe ze Teams Phone kunnen gebruiken, best practices en waar ze naartoe kunnen gaan als ze ondersteuning nodig hebben.

  1. Vergeet nooit de kwaliteit van de dienstverlening

Teams Phone wordt over het algemeen gebruikt voor klantrelaties. Dat is acquisitie, retentie, upsell, pitch – noem maar op. Het is een cruciaal onderdeel van uw bedrijf, dus u moet ervoor zorgen dat de servicekwaliteit altijd hoog is.

Bron: martellotech

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.