Terug naar het overzicht

23 december 2022

4 Aanbevolen procedures voor een telefoonmigratie van Microsoft Teams

In het nieuwe tijdperk van Work from Anywhere biedt de migratie naar een cloudgebaseerd telefoonsysteem zoals Microsoft Teams Phone de flexibiliteit, schaalbaarheid en functionaliteit die u nodig hebt om een moderne bedrijfsomgeving te ondersteunen zonder zware investeringen in infrastructuur. Maar telefonie Microsoft Teams-telefoonmigratie is niet kant-en-klaar voor bedrijven met wereldwijde voetafdrukken die zich buiten het dekkingsgebied van Microsoft uitstrekken – en verschillende belangrijke overwegingen zijn essentieel om een soepele ervaring te garanderen wanneer een externe telecomleverancier vereist is.

Naarmate organisaties flexibele werkmodellen aannemen, is de behoefte aan 24/7 mobiliteit steeds groter en snijdt het snoer door met het traditionele concept van een vaste telefoon op een vast bureau in een vast kantoor.

De cloudgebaseerde spraakoproepmogelijkheden van Microsoft zorgen ervoor dat de communicatie soepel verloopt, ongeacht waar werknemers zich bevinden, waardoor externe werknemers toegang hebben tot een volledig uitgerust telefoonsysteem en ervoor zorgen dat klanten een consistente belervaring krijgen. Oproepen kunnen worden beantwoord vanaf meerdere apparaten, waaronder computers, mobiele apparaten en bureautelefoons met Teams. Call kunnen worden beantwoord.

Als add-on voor Microsoft 365 helpt Teams Phone bedrijven ook om externe en interne communicatieactiviteiten zoals chat, berichten, videogesprekken, telefoongesprekken en samenwerking op één plek te houden, waardoor de efficiëntie, tracking en productiviteit worden verhoogd. Het integreert naadloos met andere Microsoft 365-producten zoals SharePoint en Outlook, waardoor gebruikers snel toegang hebben tot inhoud zonder de interface te verlaten.

Microsoft meldt dat meer dan 80 miljoen actieve Teams Phone-gebruikers maandelijks meer dan een miljard oproepen plaatsen. Meer dan 90% van de Fortune 500 heeft gebruik gemaakt van teams telefoonmogelijkheden.

Een dergelijke grote vraag wordt onderstreept door de snelle groei van de totale wereldwijde markt voor cloudtelefoniediensten, die dit jaar naar verwachting met bijna 17% zal groeien tot $ 20,7 miljard.

Maar als u in een cloudgebaseerd telefoonsysteem springt zonder de tijd te nemen om de complexiteit van wereldwijde implementatie te begrijpen, komt u in de problemen. Microsoft-belplannen dekken niet alle regio’s – en het vinden van de juiste externe provider om de gaten te vullen, kan een uitdaging zijn.

Hier zijn 4 slimme tips voor wereldwijde ondernemingen die overwegen telefoonservices toe te voegen aan hun Microsoft Teams-telefoonmigratie:

Hoe u zich kunt voorbereiden op een soepele Microsoft Teams Phone-migratie met externe leveranciers

1. Beoordeel uw wereldwijde behoefte en services

Om een soepele overgang van een verouderd telefoonsysteem naar Teams Phone te garanderen, is een duidelijk begrip van uw wereldwijde behoeften vereist.

Profileer uw gebruikers en graaf in de details van bestaande locaties en services, zodat ze kunnen worden toegewezen aan uw nieuwe oplossing. Zorg ervoor dat u ook rekening houdt met regionale details, zoals regelgevende maatregelen waaraan u op elke locatie moet voldoen.

2. Bepaal of Microsoft service biedt op al uw locaties

Microsoft biedt momenteel belabonnementen aan in ongeveer 30 landen. Voor bedrijven met kantoren in landen die sommige Teams Phone-services kunnen gebruiken, maar geen Microsoft-telefoonnummers kunnen verkrijgen, vertrouwt Microsoft op externe partners zoals AT&T, Verizon, BICS, Intrado en meer die hun services kunnen integreren met Teams Phone.

Hier wordt het ingewikkeld: de lijst met voorgestelde providers van Microsoft beoordeelt of detailt de dekking niet. Te veel bedrijven krijgen een vervelende verrassing wanneer ze zich halverwege de implementatie realiseren dat de provider die ze hebben gekozen geen hoogwaardige telecomdiensten of welke service dan ook biedt voor een of meer van hun locaties.

Meerdere providers moeten mogelijk een uitgebreide cloudgebaseerde telefoonoplossing maken. Met zoveel keuzes en complexiteit vertrouwen veel organisaties op IT-servicepartners om te helpen bij het selecteren van een oplossing van derden die voldoet aan hun wereldwijde vereisten en ervaring biedt met carriermogelijkheden en sterke punten in verschillende markten.

3. Overweeg of u de huidige zakelijke telefoonnummers wilt behouden of vervangen.

Het behouden van bestaande telefoonnummers is meestal een belangrijke zorg voor bedrijven die overwegen telefoonservices toe te voegen aan hun Microsoft Teams-migratie.

Veel bedrijven hebben immers zwaar geïnvesteerd in het koppelen van hun bestaande nummer aan hun merkidentiteit en / of het spatten ervan over visitekaartjes, billboards en meer. Velen maken zich ook zorgen dat veranderende aantallen klantverloop zullen veroorzaken.

Gelukkig kunt u met Microsoft Teams Phone-migratie bestaande zakelijke nummers met directe buitenlijn toevoegen aan de cloud, waarbij nummeroverdracht is toegestaan van lokale providers in de meeste grote markten. Dat kan uw hoofdstemlijn, lokale spraaklijnen, faxnummers, draadloze nummers en gratis spraaklijnen zijn.

In sommige gevallen is het echter zinvol om nieuwe nummers te verkrijgen – bedrijfsafstotingen kunnen bijvoorbeeld gloednieuwe telefoonnummers vereisen. Nieuwe nummers zijn beschikbaar via het Microsoft-platform voor landen binnen de dekkingsgebieden.

De externe telecompartners van Microsoft kunnen nummers leveren voor andere landen of regio’s. Ze kunnen ook bedrijven ondersteunen die specifieke telefoonnummers of netnummers vereisen die niet beschikbaar zijn via Microsoft.

4. Controleer providers en verkrijg documentatie voor telefoonnummers die u van plan bent te bewaren

Weinig bedrijven realiseren zich de complexiteit die gepaard kan gaan met het verplaatsen van bestaande nummers naar een nieuw telefoonsysteem. Weinig bedrijven realiseren zich de complexiteit die gepaard kan gaan met het verplaatsen van bestaande nummers naar een nieuw telefoonsysteem.

Om het proces te vergemakkelijken, begint u met het maken van een hoofdlijst van alle nummers die u van plan bent over te dragen – en verifieert u de provider voor elk nummer. Helaas maken verstreken tijd en overnames in de telecomindustrie verificatie vaak uitdagender en tijdrovender dan het klinkt.

U moet informatie en goedkeuring verzamelen van de telefoonmaatschappij die eigenaar is van uw nummers om ze in uw nieuwe oplossing te bewaren. Vertragingen en herhaalde communicatie zijn hoogstwaarschijnlijk onvermijdelijk, dus het is verstandig om zo snel mogelijk te beginnen.

Indien nodig kunt u gebruikers tijdelijke nummers toewijzen in uw nieuwe telefoonomgeving, zodat ze kunnen communiceren totdat hun permanente nummer is overgezet. Zorg ervoor dat u uw hoofdlijst bijwerkt met nieuwe providers voor uw nummers zodra ze zijn overgezet naar het nieuwe systeem.

Het is niet verrassend dat veel organisaties zich opnieuw wenden tot IT-servicepartners om dit omslachtige proces soepel te laten verlopen. Na het analyseren van elk geval – dat een enkel telefoonnummer of bereik van nummers kan bevatten – zal uw partner de wetten, voorwaarden en vereisten van elk land en zijn telecomproviders voor het overdragen van nummers beoordelen. Ze kunnen ook helpen bij het navigeren door wachttijden, die in sommige landen drie maanden of langer kunnen duren.

Moderniseer uw communicatie-infrastructuur met de juiste IT-partner

Het moderniseren van uw communicatie-infrastructuur klinkt als goed zakelijk inzicht. Maar hoewel het toevoegen van telefoonservices aan uw Microsoft Teams-migratie veel voordelen kan opleveren voor wereldwijd verspreide werknemers, kunnen bedrijven die niet kijken voordat ze in de cloud springen, tekortschieten.

Samenwerken met een uitzonderlijke IT-servicepartner kan helpen zorgen voor een succesvolle overgang naar cloudgebaseerde telefonie, met diepgaande ervaring in het opstellen en uitvoeren van end-to-end Microsoft Teams-migratiestrategieën voor een schat aan wereldwijde ondernemingen.

Bron: auxis

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.