salesforce-slack-logos

Salesforce die Slack koopt voor $ 27,7 miljard, zal beide merken helpen om te concurreren met Microsoft Teams.

Inhoudsopgave

Salesforce heeft aangekondigd dat het van plan is Slack over te nemen voor $ 27,7 miljard (VS) via een cash- en aandelenovereenkomst.

“Stewart en zijn team hebben een van de meest geliefde platforms in de geschiedenis van bedrijfssoftware gebouwd, met een ongelooflijk ecosysteem eromheen”, aldus Marc Benioff, voorzitter en CEO van Salesforce, in een verklaring. “Dit is een match made in heaven. Salesforce en Slack zullen samen de toekomst van bedrijfssoftware vormgeven en de manier waarop iedereen werkt in de volledig digitale wereld van werken-vanaf-waar dan ook transformeren. Ik ben verheugd Slack te verwelkomen bij Salesforce. Ohana zodra de transactie is afgerond.”

De overname wordt de grootste van het bedrijf en overtreft Salesforce’s aankoop van Tableau voor $ 15,7 miljard in 2019 en MuleSoft voor $ 6,5 miljard in 2018. De deal zou ook een van de grootste software-acquisities in de recente geschiedenis zijn, hoewel niet zo groot als IBM’s aankoop van Red Hood in 2018 voor $ 34 miljard.

The Wall Street Journal en andere media meldden vorige week dat er een deal in de maak was en op maandag meldde MSNBC dat de deal vandaag formeel zou worden aangekondigd nadat de markten zijn gesloten. De aandelen van Slack zijn gestegen sinds het nieuws over de deal voor het eerst uitlekte, terwijl de verkoop van Salesforce is gedaald. Salesforce rapporteert de Q3-inkomsten op dinsdag 1 december en Slack rapporteert de Q3-inkomsten op 9 december.

Salesforce, vooral bekend om zijn CRM-software (Customer Relationship Management), heeft de afgelopen jaren zijn portfolio van cloudgebaseerde aanbiedingen uitgebreid en biedt nu een reeks oplossingen die zijn gebouwd rond zijn Customer 360-platform. Het bedrijf biedt ook cloudservices voor verticale sectoren, zoals financiële dienstverlening, gezondheidszorg, communicatie, publieke sector, energie en media.

Slack geeft Salesforce een solide positie op de markt voor zakelijke samenwerking – iets dat het bedrijf in het verleden heeft geprobeerd te doen met zijn eigen Chatter-product (dat in 2013 werd beëindigd) en met de overname van Quip in 2016. Als onderdeel van de aankondiging zei het bedrijf dat Slack “diep geïntegreerd zou worden in elke Salesforce Cloud” en de nieuwe interface zou worden voor Salesforce Customer 360. De deal zou Slack ook moeten helpen te concurreren met Microsoft Teams.

De aanschaf van Slack was een logische zet voor Salesforce en zou beide merken ten goede moeten komen. Salesforce zal echter nog meer oplossingen moeten toevoegen en bij uitbreiding meer bedrijven moeten verwerven in zijn reis om een ​​platformbedrijf voor ondernemingen te worden en te concurreren met bedrijven als Microsoft, Google en Oracle.

Bron: techrepublic

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email