Nurture social and emotional wellbeing outside of the classroom

Microsoft Teams en OneNote bieden deze nieuwe functies voor leren op afstand.

Inhoudsopgave

Nu Microsoft Teams is begonnen met het uitrollen van zijn nieuwe 7×7 rasterweergave voor teams en virtuele brainstormruimten, brengt het bedrijf nieuwe Teams functies uit die bedoeld zijn om de ‘emotionele verbinding’ voor studenten en docenten te verbeteren.

De nieuwste Teams-tools omvatten ‘lofbadges’ van de Praise-app, die Microsoft suggereert dat leraren kunnen gebruiken om “de sociale vaardigheden van leerlingen te herkennen, emotionele woordenschat te vergroten en waardevolle erkenning te geven aan de dagelijkse overwinningen”.

De badges zullen beschikbaar zijn voor meer dan 230.000 onderwijsinstellingen die Teams gebruiken voor leren op afstand en gemengd leren.

De standaardbadges zijn nu beschikbaar in chats en klasseteamkanalen, en er komen deze maand meer sociaal-emotionele leerbadges (SEL).

Microsoft zegt dat docenten lofbadges kunnen gebruiken om de sociale vaardigheden van leerlingen te erkennen en te belonen.

Standaardbadges zijn onder meer: ​​uitvoerder, geweldig, coach, moed, creatief, inclusief, vriendelijk hart, leiderschap, optimisme, probleemoplosser, teamspeler en bedankt.

De SEL-gerichte omvatten communicatie, kritisch denken, nieuwsgierigheid en empathie, het nastreven van doelen, motivatie enzovoort. Gebruikers hebben ook de mogelijkheid om hun eigen badges te maken en hun eigen afbeelding te kiezen om de tekst te begeleiden.

“De badges zijn ontwikkeld door middel van een mensgerichte ontwerpbenadering die docenten en studenten rechtstreeks in het productontwikkelingsproces heeft gebracht, zodat we nuttige en authentieke tools kunnen maken die kunnen helpen bij hun bestaande klassikale praktijken”, zegt Mark Sparvell, de directeur van Microsoft. Opleiding.

IT-beheerders kunnen bepalen welke badges beschikbaar zijn voor gebruikers en moeten de app inschakelen op de instellingenpagina van de Teams-app.

Het is niet duidelijk hoeveel badges het gevoel van studenten bij leren op afstand zullen verbeteren naarmate de COVID-19-pandemie voortschrijdt. Aan de andere kant moeten alle tools die de ervaring van leren op afstand voor docenten en studenten zelfs maar enigszins verbeteren, worden verwelkomd, ervan uitgaande dat studenten over voldoende apparatuur voor leren op afstand beschikken.

Zoom, dat plotseling de standaard app voor klaslokalen op afstand voor scholen werd, heeft ook zijn functies voor onderwijsklanten verbeterd met verbeterde ‘beveiligingsfuncties om zoombombing te voorkomen’ en betere bedieningselementen om de audio van deelnemers te beheren.

In augustus gaf Zoom docenten de mogelijkheid om selectief de audio van studenten op te heffen, terwijl voorheen alleen deelnemers, die misschien niet wisten hoe ze de audiobediening moesten gebruiken, de demping opheffen voor hun apparaat konden selecteren. Zoom heeft deze maand brainstormruimten geïntroduceerd.

Microsoft introduceert ook de Reflect-extensie voor Teams, zodat docenten snelle ‘emotionele check-ins’ kunnen uitvoeren om bijvoorbeeld te vragen hoe studenten zich voelen. Het is ontworpen om studenten aan te moedigen na te denken over en te identificeren hoe ze zich voelen.

Ten slotte heeft Microsoft een nieuwe set SEL-stickerpakketten uitgebracht voor OneNote en OneNote Class Notebooks. De set kan worden gebruikt naast OneNote-audio-opname, handschrift en getypte notities.

Andere recente functies zijn onder meer ‘inlevervieringen’ of animaties die studenten ontvangen nadat ze een opdracht hebben ingeleverd, virtuele achtergronden voor jongere kinderen en ‘samen-modus’, waarmee deelnemers op een gedeelde achtergrond verschijnen.

nieuwe functies voor leren op afstand

Bron: zdnet

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email

Geef een reactie