manage tasks app tasks

Microsoft begint met de uitrol van de nieuwe Tasks-app in Teams

Inhoudsopgave

Overzicht van taken

De Tasks-app biedt een samenhangende taakbeheerervaring voor Microsoft Teams, waarbij individuele taken die worden aangedreven door Microsoft To Do en teamtaken die worden aangedreven door Planner, op één plek worden geïntegreerd. Gebruikers hebben toegang tot Taken als een app aan de linkerkant van Teams en als een tabblad in een kanaal binnen individuele teams. Met Mijn taken en Gedeelde plannen in Taken kunnen gebruikers al hun individuele en teamtaken bekijken en beheren en hun werk prioriteren. Taken is beschikbaar in de desktop-, web- en mobiele clients van Teams.

Notitie

Terwijl Microsoft de Tasks-ervaring op Teams-desktopclients uitrolt, zal de app-naam aanvankelijk als Planner voor gebruikers verschijnen. De naam verandert dan tijdelijk in Tasks by Planner and To Do en wordt later hernoemd naar Tasks. Op mobiele clients van Teams zien gebruikers de app-naam altijd als Taken. Er kan een korte vertraging optreden in de beschikbaarheid van de mobiele ervaring nadat de desktopervaring beschikbaar is.

Voor organisaties die taakbeheer voor Firstline Workers willen stroomlijnen, bevat Tasks ook mogelijkheden waarmee u taken op schaal kunt targeten, publiceren en volgen binnen uw Firstline Workforce. Bedrijfs- en regionaal leiderschap kunnen bijvoorbeeld taaklijsten maken en publiceren die zijn gericht op relevante locaties, zoals specifieke winkels, en de voortgang volgen via realtime rapporten. Managers kunnen taken aan hun personeel toewijzen en activiteiten binnen hun locaties aansturen, en Firstline Workers hebben een geprioriteerde lijst van hun toegewezen taken op mobiel of desktop. Om taakpublicatie mogelijk te maken, moet u eerst een teamtargetinghiërarchie voor uw organisatie instellen, die bepaalt hoe alle teams in de hiërarchie met elkaar in verband staan.

Wat u moet weten over taken

Taken is beschikbaar als app en als tabblad in een kanaal. Houd er rekening mee dat de app zowel individuele taken van Taken als teamtaken van Planner omvat, terwijl het tabblad alleen teamtaken toont.

Met Tasks krijgen gebruikers een desktop-, web- en mobiele ervaring. Als Tasks is geïnstalleerd op de Teams-desktopclient, zien gebruikers het ook op hun Teams-web en mobiele clients. De uitzondering zijn gastgebruikers. Het is belangrijk om te weten dat gasten Tasks alleen als app kunnen openen via de mobiele Teams-client. Gasten zien de tabbladen Taken op zowel Teams-desktop als webclients.

Mijn taken toont de individuele taken van een gebruiker. Gedeelde plannen tonen taken waaraan het hele team werkt en bevatten elke takenlijst die als een tabblad Taken aan een kanaal is toegevoegd. Let op het volgende:

Takenlijsten die een gebruiker in de Tasks-app maakt, worden ook weergegeven in To Do-clients voor die gebruiker. Evenzo worden takenlijsten die een gebruiker maakt in Taken, weergegeven in Mijn taken in Taken voor die gebruiker. Hetzelfde geldt voor individuele taken.

Elk tabblad Taken dat aan een kanaal is toegevoegd, wordt ook weergegeven in Planner-clients. Wanneer een gebruiker een plan maakt in Planner, wordt het plan niet weergegeven in de Tasks- of Planner-app, tenzij het wordt toegevoegd als een tabblad aan een kanaal. Wanneer een gebruiker een nieuw tabblad Taken toevoegt, kunnen ze een nieuwe lijst of plan maken of een bestaande kiezen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op Microsoft Docs.

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email

Geef een reactie