TikTok

Moet ik TikTok gebruiken voor zakelijke marketing?

Inhoudsopgave

Het is gemakkelijk om aan te nemen dat de enige manier om TikTok voor zakelijke marketing te gebruiken, is door de nieuwste danstrend te volgen, maar er is eigenlijk meer aan TikTok dan op het eerste gezicht lijkt. Het is ontegensprekelijk een plek waar merken met een jonger publiek kunnen gedijen. Aangezien 62% van de TikTok-gebruikers tussen de 10 en 29 jaar oud is, vraagt ​​u zich misschien af ​​of het de moeite waard is om uw bedrijf naar TikTok te brengen. Het goede nieuws is dat de gemiddelde TikTok-gebruiker met de dag ouder wordt. Volgens Oberlo is het aantal Amerikaanse volwassen TikTok-gebruikers in minder dan 18 maanden 5,5 keer zo groot geworden.

Dus nu we weten dat TikTok niet de dans-app voor kinderen is die het was, hoe kun je het gebruiken om je bedrijf te promoten? Er zijn een paar manieren! Laten we erin duiken.

Organische plaatsing

Organisch posten op TikTok is een geweldige manier om je voet tussen de deur te krijgen, de wateren te testen en een beter begrip te krijgen van het platform en de cultuur binnenin. Het kost niets en zal uw bedrijf succesvoller maken als u ervoor kiest om naar de betaalde kant van de zaak te gaan door merkbekendheid en geloofwaardigheid op te bouwen binnen de app.

Hoewel TikTok intimiderend kan zijn, is er voor iedereen wel een plek om in te passen. Zodra u weet waar uw bedrijf thuishoort, doet het TikTok-algoritme het meeste werk voor u door uw inhoud naar gebruikers te sturen die er waarschijnlijk van zullen genieten.

Zelfs met ondersteuning van het TikTok-algoritme, is het het beste om bij het maken van inhoud rekening te houden met de verschillende kanten van TikTok. Op deze manier kunt u ervoor zorgen dat u het recept voor succes evenaart.

De verschillende kanten van TikTok

Trendy

De trendy kant van TikTok belichaamt alles wat de gemiddelde persoon leuk zou vinden. Het is de Top 40 van TikTok. Pakkende dansen, verbluffende stunts, roddels over beroemdheden, populaire trends, enz. Of je bedrijf nu wel of niet bij deze stijl past, het is slim om op de hoogte te blijven van alles wat ‘trendy’ is. Het is een gemakkelijke manier om de massa te bereiken, en als het goed wordt gedaan, is het de gemakkelijkste manier om viraal te gaan.

Mode en schoonheid

Het is waarschijnlijk duidelijk of uw bedrijf geschikt is voor de mode- en schoonheidszijde van TikTok of niet. Als uw bedrijf past, geweldig! De volgende stap is onderzoek, de community leren kennen, wie de influencers zijn, wat de trends zijn, enzovoort. Als uw bedrijf niets met mode en beauty te maken heeft, moet u uw verliezen nog niet beperken. Wees creatief! Geen enkele kant van TikTok is verboden terrein.

Komedie

Voor de meesten is TikTok de plek om inhoud te vinden waar je urenlang van kunt lachen. De komische kant van TikTok is een wereld op zich met zijn eigen subcategorieën, waaronder memes, sketches en zelfs opstaan. Als uw merkpersoonlijkheid neigt naar humor, dan is dit de kant voor u.

Kunst

Dit is een GEWELDIGE ruimte voor kleine bedrijven en allerlei soorten artiesten. Sieraden maken, schilderen, beeldhouwen, kaarsen maken, TikTok heeft het allemaal en mensen willen je zien pronken met je vaardigheden.

Voedsel

Als het om eten gaat, is iedereen geïnteresseerd. Of het nu gaat om een ​​voedselrecensie, een trendy ‘mukbang’, een bevredigende compilatie van hakken of een doe-het-zelfrecept, er is een manier waarop bedrijven die iets met eten te maken hebben, kunnen gedijen op TikTok.

Informatief / educatief

Voor bedrijven in industrieën die in de ogen van sociale media als nogal droog kunnen worden beschouwd, kan TikTok verrassend genoeg een plek zijn om te gedijen. Terwijl sommige TikTok-gebruikers grove, komische inhoud consumeren of proberen het te maken als de volgende virale dans, leren andere TikTok-gebruikers spreadsheet-hacks en budgetteringsbest practices. Als uw bedrijf zich in een STEM-veld bevindt, schrijf TikTok dan nog niet af, er wacht een publiek op u.

Bron: rso-consulting

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email