Terug naar het overzicht

29 september 2020

Microsoft Teams Admin Center ondersteunt nu aangepaste App Store-branding.

Microsoft heeft nieuwe Teams-beheerfuncties aangekondigd tijdens het lopende Ignite 2020-evenement. Deze functies vallen onder het Teams Admin Center, waarmee beheerders Microsoft Teams-gerelateerde activiteiten voor hun teams kunnen beheren. Microsoft wil bedrijven een aantal beheerfuncties bieden. Deze capaciteiten zullen organisaties helpen de vereisten van hun bedrijf te identificeren.

Teams Admin Center krijgt nieuwe functies

Er zijn verschillende categorieën in het Teams-beheercentrum. Interessant is dat nieuwe Teams-beheercapaciteiten zich op al deze categorieën richten. Allereerst heeft Microsoft nieuwe mogelijkheden voor bulktoewijzing toegevoegd onder Teams-beheerbeleid. Deze nieuwste toevoeging aan het Teams Admin Center zou het beheer van Teams veel efficiënter moeten maken. In zijn blogpost schreef Microsoft:

“Nu brengen we zowel beleidstoewijzing aan groepen als bulkbeleidstoewijzing naar Teams-beheercentrum. Deze bulktoewijzing werkt asynchroon, wat betekent dat je beleid kunt toepassen op grote groepen gebruikers – tot 50.000 gebruikers, voor het hele abonnement van teams en kanalen tot vergaderingen en spraak en bellen. “

Microsoft werkt al geruime tijd aan het stroomlijnen en automatiseren van de integratie van apps in Teams. Om dat te bereiken heeft Microsoft een reeks nieuwe toevoegingen aan Applicatiebeheer aangekondigd, als volgt:

  • Aangepaste API voor het indienen van apps
  • Deel apps vanaf het Power-platform
  • Koop licenties
  • App-configuratie
  • Voeg de app toe aan of installeer deze aan een team vanuit Teams Admin Center
  • App-machtigingen, toestemming verlenen
  • Aangepaste app store-branding

Er zijn aanvullende wijzigingen aangebracht in het beheer van oproepen in het Teams-beheercentrum. Teams vervangt bijvoorbeeld het oude PBX-systeem van Microsoft door een cloudgebaseerde service. Naast het behouden van bestaande providers verbonden aan Microsoft Teams, biedt het in Redmond gevestigde bedrijf klanten spraakgestuurde auto-attendant.

Teams Admin Center biedt ook mogelijkheid voor wachtrijen voor geautomatiseerde afhandeling, behandeling en distributie van oproepen. Onder Apparaatbeheer heeft Microsoft Teams-kamers en Teams-apparaten toegevoegd als extra categorieën die moeten worden beheerd in Teams-beheercentrum. Bovendien maakt Microsoft Teams ook automatische waarschuwingen voor apparaatbeheer mogelijk.

Onlangs kondigde Microsoft de lancering aan van de Teams Rooms Premium. Dankzij Microsoft Teams Rooms Managed Services kunnen experts het ruimtebeheer en gerelateerde bewerkingen namens hun klanten afhandelen. Andere veranderingen zijn onder meer grote verbeteringen in de rapportage en analyse van gebeurtenissen, verrijking van gegevens op het dashboard van gesprekskwaliteit en de beschikbaarheid van Advisor for Teams.

Bron: thewindowsclub

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.