Terug naar het overzicht

23 september 2020

Microsoft begint met de uitrol van Project Moca naar alle abonnees van Microsoft 365-consumenten.

Eerder dit jaar meldden we dat Microsoft werkt aan een nieuwe samenwerkingstool binnen Outlook om teams te helpen bij projectmanagement. Deze nieuwe service heeft de codenaam Project Moca en kan uw workflow vereenvoudigen. U kunt taken, doelen, notities, bestanden van OneDrive en andere cloudopslagproviders, koppelingen, contacten en zelfs e-mails en evenementen toevoegen aan één enkele dynamische ruimte.

Project Moca is nu als preview beschikbaar voor abonnees van Microsoft 365-consumenten, EDU-klanten en geselecteerde commerciële klanten en wordt standaard verzonden. U kunt het bekijken door naar Outlook-webervaring te gaan.

Eerder dit jaar meldden we dat Microsoft werkt aan een nieuwe samenwerkingstool binnen Outlook om teams te helpen bij projectmanagement. Deze nieuwe service heeft de codenaam Project Moca en kan uw workflow vereenvoudigen. U kunt taken, doelen, notities, bestanden van OneDrive en andere cloudopslagproviders, koppelingen, contacten en zelfs e-mails en evenementen toevoegen aan één enkele dynamische ruimte.

Project Moca

Project Moca is nu als preview beschikbaar

voor abonnees van Microsoft 365-consumenten, EDU-klanten en geselecteerde commerciële klanten en wordt standaard verzonden. U kunt het bekijken door naar Outlook-webervaring te gaan.

Hier is hoe u Project Moca kunt gebruiken:

  • U kunt een ruimte helemaal opnieuw beginnen of u kunt een van de meegeleverde sjablonen gebruiken; hoe dan ook, u kunt dingen organiseren, aanpassen en verplaatsen om aan uw manier van werken te voldoen.
  • Eenmaal daar aangekomen, klik op “Bucket” om een ​​van die “lade-organisatoren” te maken en begin er inhoud aan toe te voegen.
  • Houd specifieke doelen bij of stel vervaldatums in voor elke soort inhoud in uw ruimte om herinnerd te worden aan de dingen die ertoe doen. Uw doelen worden ook weergegeven in uw Outlook-agenda.
  • Maak taken om uw voortgang bij te houden en ze worden automatisch gesynchroniseerd met Microsoft 365. Bekijk en beheer ze in Outlook, Microsoft To Do of Teams.
  • Moet u meerdere documenten bijhouden? Geen probleem. Haal al uw PowerPoint-decks, Word-documenten en Excel-spreadsheets op vanuit OneDrive.
  • Schrijf een korte notitie en zie deze synchroniseren als een plaknotitie.
  • U kunt ook e-mails en evenementen binnen Project Moca toevoegen via het activiteitenvenster.

Bron: mspoweruser

Meer weten?

Neem contact op

Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.