Leren op afstand nieuwe schooljaar

Inhoudsopgave

Wat hebben docenten geleerd van leren op afstand, bereidt hen voor op het nieuwe schooljaar

Terwijl dit artikel geschreven werd, kan de klas voor veel scholen en universiteiten over de hele wereld in sessie zijn – hoogstwaarschijnlijk online -. De afgelopen maanden is de manier waarop we lesgeven en hoe we leren ondersteboven gekeerd. Veel docenten en docenten hebben vaak voor het eerst nieuwe tools in hun lessen verwerkt. En studenten ervaren nieuwe leermethoden, die een belangrijke, blijvende impact zullen hebben. Met deze overgang is het duidelijk geworden dat het, met de vereiste fysieke afstand tussen docenten en studenten, belangrijker dan ooit is om docenten te helpen manieren te vinden om contact te leggen met studenten en hen betrokken, gemotiveerd en veilig te houden in een digitale wereld.

Hybride leeromgeving vs. technologie

Veel signalen wijzen op het voortdurende gebruik van digitale tools voor op afstand en hybride leren tot in de herfst en daarna. We hebben bijna 500 leden van de Microsoft Education-community, die leraren en institutionele leiders van over de hele wereld vertegenwoordigen, gevraagd om te delen wat ze hebben geleerd terwijl ze op afstand lesgeven. We ontdekten dat 61 procent verwacht het volgende schooljaar te beginnen in een hybride leeromgeving – een mix van leren op afstand en persoonlijk leren – en 87 procent verwacht technologie vaker te gebruiken dan ooit nadat het lesgeven in de klas is hervat.

Lees verder voor inzichten van opvoeders, ouders en institutionele leiders over wat we samen hebben geleerd van de overgang naar leren op afstand dit jaar, hoe ze zich voorbereiden op de herfst en de nieuwe manieren waarop we hun leren op afstand en hybride ondersteunen behoeften.

Voor docenten vertalen traditionele lesplannen niet altijd digitaal – en in veel gevallen merken docenten dat ze de schooldag niet kunnen recreëren met alleen live sessies. Volgens onze gemeenschap van docenten zei meer dan de helft dat ‘studenten digitaal betrokken houden’ en ‘studentenparticipatie’ de grootste uitdagingen zijn waarmee ze te maken kregen bij leren op afstand.

Nieuwe vormen van leren op afstand vereisen een nieuwe manier van denken om boeiende, boeiende en inclusieve inhoud te creëren. Om een ​​sterke betrokkenheid van studenten bij verschillende activiteiten te waarborgen en veilige digitale klaslokalen te behouden, wenden docenten zich tot een centraal knooppunt van digitale hulpmiddelen voor leren op afstand. In feite hebben meer dan 150 miljoen studenten, docenten, institutionele leiders en docenten actief gebruik gemaakt van Microsoft Education-producten – met Teams for Education als die hub – om studenten te betrekken bij leren op afstand.

Terwijl studenten, docenten, docenten, institutionele leiders en gezinnen zich in de herfst voorbereiden op afstands- en hybride leren, willen we hen op de best mogelijke manier ondersteunen, daarom kondigen we vandaag verschillende nieuwe Teams-ervaringen aan:

Voor docenten maakt het tegelijkertijd zien van alle gezichten van hun leerlingen een groot verschil in de betrokkenheid van leerlingen en de sociale en emotionele band. Daarom breiden we deze maand een preview uit met algemene beschikbaarheid in het najaar en breiden we de rasterweergave van Teams uit naar 7 × 7, die plaats biedt aan maximaal 49 deelnemers tegelijk op één scherm. In het najaar kunnen docenten virtuele Breakout Rooms creëren, zodat studenten elkaar kunnen ontmoeten en in kleine groepen kunnen samenwerken.

Microsoft-Teams-Update-juni-2020
Microsoft Teams updates
  • Docenten hebben ook meer opties nodig om ervoor te zorgen dat elke leerling kan deelnemen en dat elke stem wordt gehoord. In Teams for Education kunnen leerlingen hun handen opsteken tijdens klasbijeenkomsten. Docenten kunnen ook aanwezigheidsrapporten bekijken en Class Insights bekijken, een intelligente analyse van gegevensanalyse die laat zien hoe studenten omgaan met de klas, inclusief ingeleverde opdrachten, activiteitsstatistieken en cijfers, met een nieuwe trendweergave die op tijd voor de herfst komt.
  • Voor docenten is het van cruciaal belang dat de veiligheid en controle van de leerling behouden blijft. Deze zomer voegen we nieuwe vergaderopties toe in Teams die voorkomen dat studenten onbeheerd kunnen beginnen, docenten laten bepalen wie er in een vergadering kunnen presenteren en docenten de mogelijkheid bieden om een vergaderlobby te maken om ervoor te zorgen dat alleen toegewezen studenten kunnen deelnemen aan een vergadering. Microsoft’s benadering van privacy en beveiliging, die meer dan 90 regelgevende en industriële normen ondersteunt, waaronder de Family Educational Rights and Privacy Act (FERPA) voor de veiligheid van studenten en kinderen.

Binnen digitale klaslokalen en collegezalen heeft onderwijs op afstand binnen enkele maanden een grote transformatie ondergaan. Kort nadat schoolgebouwen en campussen waren gesloten, realiseerden docenten zich dat ze meer nodig hadden dan videoconferentiemogelijkheden om de leerresultaten van hun leerlingen vorm te geven. Nu is online lesgeven geëvolueerd van het proberen de schooldag opnieuw te creëren naar een flexibeler systeem met opgenomen en live sessies, huiswerk-helpuren en zelfgestuurde opdrachten.

“De meeste van onze docenten hadden nog nooit een video gemaakt of Teams geopend vóór COVID-19, en binnen een paar weken hebben ze geleerd hoe ze Teams kunnen gebruiken om les te geven, kleine groepen te ontmoeten voor ondersteuning en verbinding, en cijferopdrachten, en één-op-één met studenten inchecken ”, zegt Kelly Aramaki, uitvoerend directeur van scholen in Bellevue School District in de staat Washington. “Wiskundeleraren gebruiken OneNote om studenten hun werk te laten zien en hun gedachten te documenteren terwijl docenten live feedback geven. Docenten gebruiken de Forms-quizfunctie aan het einde van hun lessen als ‘exit-tickets’ om het begrip van de leerlingen te controleren. “

Naast de klas weten we dat school meer is dan huiswerk, opdrachten en quizzen. Het gaat over de verbinding die plaatsvindt in gangen en cafetaria’s die sociaal-emotioneel leren mogelijk maken: een cruciaal proces voor het ontwikkelen van het zelfbewustzijn, zelfbeheersing en interpersoonlijke vaardigheden die nodig zijn voor succes op school, werk en daarbuiten.

Creativiteit stimuleren

Scholen zijn ook een plek om creativiteit te stimuleren. Loop een klaslokaal van een basisschool binnen en je ziet kunstprojecten van studenten aan de muur. Door naar een toneelstuk of koorconcert op school te gaan, ervaar je het talent en de vreugde van studenten voor leren en zelfexpressie. Helaas kunnen we deze momenten in de huidige omgeving niet persoonlijk ervaren. Maar met tools als Flipgrid kunnen studenten zichzelf uiten en hun eigen stem en creativiteit tot leven brengen. Flipgrid is een gratis app voor sociaal leren die docenten en studenten via video met elkaar verbindt, en sinds maart hebben zich elke dag gemiddeld meer dan 25.000 nieuwe docenten uit meer dan 180 landen aangemeld.

Bovendien, in hun zoektocht om studenten betrokken te houden bij leren op afstand, richten docenten zich ook op spelgebaseerd leren om de aandachtsspanne te behouden, een gemeenschapsgevoel te creëren en studenten in staat te stellen hun creativiteit te uiten. Het ministerie van Onderwijs van New York City en zijn leraren lanceerden deze maand een programma voor het hele district voor elke student die was ingeschreven bij een K-12-school, en daagde hen uit om Minecraft: Education Edition te gebruiken om een ​​openbare ruimte in hun buurt of gemeenschap te ontwerpen en te delen via een virtuele tour op Flipgrid.

Het vermogen van Flipgrid en Minecraft

Met het vermogen van Flipgrid en Minecraft: Education Edition om de creativiteit van studenten te verlichten, en de nieuwe functies in Teams om leraren te helpen studenten betrokken te houden in een veilige omgeving, hopen we dat leraren met welke vorm van leren dan ook in de herfst zullen voelen bereid.

Ouders en verzorgers maken deel uit van het nieuwe onderwijsteam en helpen studenten bij het navigeren door schema’s en nieuwe systemen, zorgen ervoor dat lessen toegankelijk zijn en afleidingen worden geminimaliseerd – en dat terwijl ze hun eigen verantwoordelijkheden in evenwicht houden.

Als ouders en verzorgers merken we nu dat we extra ondersteuning bieden aan studenten die overstappen op leren op afstand – naast onze eigen dagelijkse verantwoordelijkheden en werk. Iets waar een paar maanden geleden niemand van ons op had kunnen anticiperen.

Immersive Reader

Studenten leren met verschillende snelheden en leerstijlen, wat bijzonder uitdagend kan zijn in een leersituatie op afstand. Om ouders in staat te stellen leerlingen van alle leesniveaus of degenen die door dyslexie of dysgrafie moeite hebben met lezen of schrijven te ondersteunen, hebben we leerhulpmiddelen zoals Immersive Reader ingebouwd in onze educatieve ervaringen, waaronder Microsoft Word, Microsoft Edge, Teams, OneNote, Flipgrid en Minecraft: Education Edition. Tegenwoordig stelt Immersive Reader elke maand meer dan 23 miljoen mensen met dyslexie en leerproblemen in staat. Onlangs hebben we aangekondigd dat Immersive Reader is geïntegreerd in onze Microsoft Edge-browser, zodat studenten kunnen kiezen hoe ze online willen lezen en zorgverleners kunnen helpen afleiding te verwijderen.

Microsoft-Immersive-Reader
Microsoft Immersive Reader

Eigen afbeeldingen aanpassen

Ten slotte delen mensen in deze nieuwe omgeving werken, wonen en leren in ruimtes thuis. In staat zijn om deel te nemen aan videogesprekken in de klas terwijl hun huisruimte privé blijft, is belangrijk voor veel studenten. Er zijn nu nieuwe aangepaste achtergrondopties voor Teams beschikbaar voor studenten en docenten. Naast het gebruik van achtergrondonscherpte en vooraf geselecteerde achtergrondafbeeldingen, kunnen studenten en docenten nu hun eigen afbeeldingen aanpassen en als gevolg daarvan hun eigen leerruimte personaliseren.

Een-aangepaste-achtergrond-voor-je-video-gebruiken

Wat de toekomst betreft, zal de rol van ouders en verzorgers als onderdeel van het onderwijsteam nog belangrijker worden. Door ouders flexibelere toegang te bieden tot de virtuele klaslokalen van hun kinderen, zoals de toegang die ouders moeten hebben om OneNote-documenten te classificeren en wekelijkse samenvattingsmails van Teams for Education, willen we ouders helpen bij het navigeren door nieuwe educatieve benaderingen.

Voor institutionele leiders was een van hun grootste uitdagingen bij de overgang naar leren op afstand het zorgen voor paraatheid van het personeel en het vergroten van het vertrouwen van docenten voor onderwijs op afstand.

Sinds de pandemie toesloeg, hebben we gezien dat hele landen zoals de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) en hele graafschappen in de Verenigde Staten, zoals Broward County in Florida, binnen enkele weken zijn overgestapt op leren op afstand. Zo hebben de VAE binnen 14 dagen voor het eerst al haar 650.000 studenten verplaatst naar Teams. Broward County, met 271.517 studenten, maakte binnen twee weken een vergelijkbare verschuiving naar Teams.

Een snelle overstap brengt een ongelooflijke coördinatie met ouders, leraren en leerlingen met zich mee. Leiders zoals Dr. Sylvia J. Diaz, assistent-hoofdinspecteur van innovatie en schoolkeuze bij de openbare scholen van Miami-Dade County, hebben de taak om oplossingen en training te bieden aan personeel met verschillende ervaringen en comfortniveaus rond het gebruik van technologie in en buiten de klas.

“Zoals zoveel leraren in ons land zijn gaan leren, is de overgang van fysieke metselwerk naar instructie op afstand complex. Het vereist inhoud, tools en ondersteuning voor docenten en studenten, ‘zei Diaz. “Het vereist veel communicatie en nieuwe manieren van communiceren met studenten en gezinnen. En zelfs als je alle dingen hebt die je nodig hebt, is het een uitdaging om ze samen te stellen op een manier die je in staat stelt zinvolle instructie te geven en robuuste leermogelijkheden. ”

Institutionele leiders hebben ons ook verteld dat online gaan meer was dan alleen instructie op afstand – het ging over het implementeren van een oplossing die afdelingen soepel laat draaien en meegroeit met de veranderende behoeften van studenten en personeel.

“Ik ben ongelooflijk trots op de manier waarop mijn collega’s van Durham University de uitdagingen zijn aangegaan om ons onderwijs online te zetten, thuis te werken en belangrijke beslissingen op afstand te nemen”, aldus Stuart Corbridge, vice-kanselier en directeur van Durham University in de Verenigde Staten. Koninkrijk. “De uitrol van Microsoft Teams over de hele universiteit heeft deze veranderingen aanzienlijk mogelijk gemaakt – zonder Teams zouden we dergelijke vooruitgang niet binnen een paar weken hebben geboekt.”

Zelfs met al het ongelooflijke werk dat we tot nu toe hebben gezien, hebben beheerders en institutionele leiders erkend dat ze door onbekend terrein navigeren en dat er meer moet worden gedaan om ervoor te zorgen dat alle studenten kunnen deelnemen. Vorige maand organiseerden we een Virtual Transformation Summit, waar 200 ministers van Onderwijs van over de hele wereld bijeenkwamen om gelijkheid, de rol van onderwijs in de samenleving en toekomstige onderwijsmodellen te bespreken.

Veel ministers die aan het gesprek hebben deelgenomen, merkten op dat het creëren van toegankelijk onderwijs voor iedereen een topprioriteit moet zijn. Toegankelijkheid is altijd de kern van onze aanpak geweest, en dit omvat nieuwe ervaringen zoals Microsoft Translator for Education, die docenten in staat stelt om met studenten en hun familieleden in hun moedertaal te communiceren en ondersteuning te bieden voor lezen en lezen via tekst en audio.

Tijdens de top noemden schoolleiders ook publiek-private partnerschappen als cruciaal voor het toekomstige succes van onderwijsinstellingen. We werken samen met een aantal wereldwijde niet-gouvernementele en non-profitorganisaties zoals UNESCO en UNICEF om onze technische expertise te benutten om gemeenschappen over de hele wereld met de hoogste behoefte te ondersteunen.

Teams for Education bevat nu integraties

Tot slot noemden de deelnemers aan de top ook de belangrijke rol van technologie bij het ondersteunen van hybride leermodellen die responsief zijn en deel uitmaken van een kwalitatief onderwijssysteem. Meer dan ooit hebben docenten en schoolleiders veilige digitale tools nodig die hen helpen contact te leggen en samen te werken met docenten, studenten en gezinnen. De nieuwe functies in Teams, evenals de interoperabiliteit die we hebben ontgrendeld met Teams en de meest gebruikte leerbeheersystemen, zijn slechts enkele manieren waarop we samenwerken met educatieve leiders om aan hun behoeften te voldoen. Teams for Education bevat nu integraties met Kahoot, Prezi, GO1, Nearpod, Piazza, Gaggle, Moodle en anderen. En we blijven partnerintegraties toevoegen, waardoor het voor scholen en universiteiten gemakkelijker wordt om Teams te gebruiken.

Door het delen van best practices en doorlopende gesprekken kunnen we samen de educatieve ervaring voor iedereen verbeteren. Docenten, beheerders en institutionele leiders kunnen nu hun verhalen en tips delen of vragen stellen over de Remote Learning Community.

Met meer dan 6.000 leden bieden docenten van over de hele wereld professionele ontwikkelingshulpmiddelen en coaching als aanvulling op wat ze ontvangen van hun individuele beheerders en districten. We hebben ook onze Microsoft Store Learning Experts beschikbaar gesteld om docenten en gezinnen te ondersteunen met nieuwe bronnen en workshops.

Aangezien scholen en universiteiten in een snel tempo blijven evolueren, wordt verwacht dat er meer te leren is – samen – en dat we willen dienen als een plaats voor gesprek, verbinding en hulp, terwijl bestuurders en institutionele leiders zich voorbereiden op wat het volgende jaar ook brengt .Vooruitkijkend, leren en leren verandert voor de lange termijn.

Als we nadenken over de afgelopen maanden en de inspirerende inspanningen van docenten, gezinnen, docenten en institutionele leiders om verbonden te blijven en studenten te ondersteunen, valt de integrale rol van onderwijs in onze samenleving niet te ontkennen. De verbinding tussen studenten en docenten vormt de kern van kwaliteitsonderwijs – en die verbinding en betrokkenheid moeten blijven bestaan, ongeacht onze fysieke omgeving. Een nieuw onderwijsparadigma is hier met het potentieel voor vloeiend, studentgericht leren, onbeperkt door tijd of ruimte.

We zijn ongelooflijk geïnspireerd door onderwijzers en gezinnen die op afstand leren en plannen voor wat komen gaat. We herkennen en vieren jullie allemaal als helden, en we zijn toegewijd om te leren van je prestaties en het creëren van technologie om aan je behoeften te voldoen. Bezoek onze site voor leren op afstand om te zien hoe we kunnen helpen.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op Microsoft Educatie.

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email

Geef een reactie