Terug naar het overzicht

22 december 2021

De beste tools voor het verbeteren van de communicatie met partners

Als u een Affiliate (ook wel partner genoemd) manager bent, vraagt u zich misschien af hoe u de communicatie met uw netwerk van affiliates voortdurend kunt verbeteren. Het is immers de fundamentele pijler van elk succesvol affiliate marketing programma. Het kan echter uiterst moeilijk zijn om de juiste balans te vinden tussen hen voldoende ruimte geven om uw goederen en diensten aan de massa te verkopen en ze op de hoogte te houden als het gaat om opkomende trends, updates en ontwikkelingen in de branche, hoe klein ook. Als u geïnteresseerd bent om te weten wat de beste tools zijn voor het verbeteren van de communicatie met gelieerde ondernemingen, lees dan verder om alles te weten te komen wat u moet weten.

Slack

Als u een ervaren bedrijfseigenaar bent, bent u misschien al bekend met Slack en zijn reputatie als een van de grootste bedrijfsgerichte communicatietools op de markt die nu naar verluidt meer dan $ 20 miljard (£ 15 miljard) waard is. Het is ontworpen om het proces van berichten verzenden en bestanden delen te stroomlijnen met een aantal mogelijkheden voor communicatie tussen afdelingen, groepschats en add-ins die een breed scala aan dagelijkse werkgerelateerde functies vereenvoudigen. Daarnaast heeft het ook veel succes geboekt in de steeds groter wordende affiliate marketingwereld met de mogelijkheid om lid te worden van zogenaamde communities die gerelateerd zijn aan een bepaald onderwerp, zoals linkbuilding bijvoorbeeld, en een veilige ruimte te bieden voor gebruikers om te praten met gelijkgestemde individuen, branchegerelateerde inzichten te delen en medegebruikers rechtstreeks berichten te sturen.

Microsoft Teams

In de afgelopen jaren heeft een wereldwijde overstap naar hybride en flexibele werkmethoden leven geblazen in een aantal externe zakelijke communicatietools, waaronder Microsoft Teams, die kunnen worden gedownload en bediend op een breed scala aan desktop- en mobiele apparaten en die voornamelijk zijn ontworpen voor threaded-gesprekken in e-mailstijl. Het maakt echter ook spraak- en videoconferenties, privédiscussies en teamchats met affiliate managers mogelijk die gewoonlijk gebruikmaken van het platform vanwege de mogelijkheid om afzonderlijke breakout rooms in te stellen om op elk gewenst moment met een select aantal affiliates te communiceren voordat ze terugkeren naar de hoofddiscussie in-sessie. Het kan ook volledig worden geïntegreerd met een aantal populaire softwareprogramma’s voor verder gebruiksgemak, waaronder Microsoft PowerPoint, Microsoft Planner, Microsoft Office 365, Hootsuite, SurveyMonkey en Cisco WebEx, om er maar een paar te noemen.

Zoom 

Als u graag op visuele basis met uw partners communiceert, ongeacht welke geografische grenzen in de weg staan, is Zoom een van de nieuwste en beste communicatiemiddelen die zijn ontworpen voor videotelefonie om groot succes te behalen binnen de bredere affiliate marketingwereld. Het werkt via een cloudgebaseerd peer-to-peer softwareplatform en kan worden gebruikt voor een aantal op communicatie gebaseerde toepassingen, waaronder teleconferenties, opleiden, feedback geven, telewerken en, misschien wel het meest gebruikelijk, het leveren van regelmatige updates, resultaten en evaluaties aan teamleden. Het is ook een geweldig communicatiemiddel voor het hosten van regelmatige vergaderingen met maandelijkse webinars, een steeds populairdere keuze voor een groeiend aantal affiliate managers in het online landschap van vandaag om in realtime contact te maken met hun gelieerde ondernemingen of om vooraf een bericht op te nemen voor een latere datum.

Office 365

Om de communicatie met uw partners te verbeteren, is Office 365 misschien wel een van de meest bekende en waardevolle tools die u als affiliate manager tot uw beschikking hebt. Het kan een aantal essentiële communicatiemethoden vergemakkelijken, waaronder samenwerking in de cloud, intern en extern delen van bestanden, instant messaging, videogesprekken, gedeelde agenda’s en computeroproepen. Het kan ook worden geïntegreerd met verschillende bestaande softwareplatforms om de vaak tijdrovende en zware taak van extern of afdelingsoverschrijdend communiceren te stroomlijnen, waaronder Dropbox, OneDrive, SharePoint, LeadMaster en Zapier, om er maar een paar te noemen. Als u pas onlangs uw affiliate marketingprogramma hebt opgezet, is het ook een van de meest kosteneffectieve communicatiemiddelen die beschikbaar zijn.

Skype

Het is misschien bijna 20 jaar geleden gelanceerd in 2003, maar Skype heeft de tand des tijds doorstaan en blijft een van de meest populaire en vertrouwde communicatiemiddelen voor een groeiend aantal filialen in het steeds modernere tijdperk van vandaag. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat het zeer compatibel is met een breed scala aan zowel desktop- als mobiele apparaten en kan worden gedownload en gebruikt zonder aanmeldingskosten of kosten voor extra’s. Als u met uw partners wilt communiceren via instant messaging, conferencing, integratie van derden en schermdeling, is Skype misschien een haalbare optie voor u. Het kan ook worden geïntegreerd met een aantal bestaande communicatieplatforms zoals Slack, Bitium en CRM.

Als u de communicatie met uw gelieerde ondernemingen wilt verbeteren of pas onlangs uw affiliate marketingprogramma hebt gelanceerd, zijn er een aantal communicatiehulpmiddelen waarmee u van tevoren vertrouwd moet raken, waaronder Slack, Microsoft Teams, Zoom, Office 365 en Skype. Het kan u in staat stellen om het vertrouwen tussen u en uw partners te versterken en uw kansen te vergroten dat uw partnerprogramma van de ene op de andere dag een succes wordt.

Bron: affiliateinsider

Meer weten?

Neem contact op