Facebook workplace

Facebook’s Workplace krijgt ‘Plug-ins’, nieuwe app-integraties.

Inhoudsopgave

Nu het bedrijf het aantal betaalde Workplace-gebruikers vaststelt op 7 miljoen, beschouwt een analist de groeiende focus van Facebook op integratie als belangrijk voor een blijvende acceptatie door de onderneming.

Facebook heeft deze week een handvol updates aangekondigd voor zijn sociale netwerk Workplace, waaronder nieuwe videofuncties en verbeterde integraties met applicaties van derden.

Onder de functies die dinsdag zijn onthuld, zijn updates van een Live Q & A-functie die vorig jaar werd uitgerold. Een presentator kan nu op een vraag klikken en details krijgen over de persoon die hem heeft gesteld, waardoor het gemakkelijker wordt om een reactie persoonlijker te maken. Door op de vraag te klikken, kan de presentator deze ook in het midden van het scherm plaatsen voor hosts en het publiek. (Medewerkers kunnen binnenkort ook de uitspraak van hun naam opnemen, waardoor verkeerde uitspraken tijdens video-Q & A’s worden voorkomen.

Facebook versterkte ook een integratie met Cisco’s Webex-videoconferentieplatform dat voor het eerst werd aangekondigd in december, waardoor het mogelijk werd om rechtstreeks uit te zenden naar de Live-videofunctie van Workplace zonder van app te wisselen.

Workplace heeft al bestaande integraties met Zoom en BlueJeans, en een integratie met Microsoft Teams blijft ter discussie, zegt Ujjwal Singh, hoofd product bij Facebook Workplace.

Met de introductie van plug-ins zette het bedrijf een nieuwe stap om Workplace te verbinden met externe tools, met het oog op het gemakkelijker maken om content te delen via externe tools zoals Microsoft SharePoint. “Hierdoor kunnen leiders Workplace gebruiken om inhoud te creëren om in contact te komen met werknemers, maar ook om de oppervlakte voor die inhoud te vergroten”, aldus Singh.

Andere updates van het platform zijn onder meer de mogelijkheid om Workplace-evenementen te synchroniseren met externe agendatools, waaronder die in Microsoft Outlook en Google’s Gmail. En er is een update voor het Workplace-platform voor het delen van content in de Knowledge Library, waarmee de app bronnen kan ophalen van andere plaatsen, zoals intranetten.

knowledge-library-100887265-large
Met de kennisbibliotheek van Facebook Workplace heeft de app nu gemakkelijker toegang tot bronnen van andere plaatsen.

Angela Ashenden, een hoofdanalist bij CCS Insight, zei dat de groeiende focus van Facebook op integratie – zowel wat betreft het opduiken van tools en content van derden in Workplace als het pushen van Workplace-content naar elders – dient om “de noodzaak van deze tools te benadrukken om te spelen. mooi met de bestaande investeringen van een organisatie om de werknemersbeleving te verbeteren.

“Werknemers hebben te maken met een veelvoud aan tools om hun werk gedaan te krijgen, en het is belangrijk dat de tools goed samenwerken, zodat de medewerker niet het menselijke integratiepunt hoeft te zijn dat de puntjes op de i zet”, aldus Ashenden.

Facebook claimt 7 miljoen betaalde Workplace-gebruikers

Facebook-leidinggevenden gaven ook een update over het aantal betaalde Workplace-gebruikers en zeiden dat dat aantal is gegroeid tot 7 miljoen, een stijging van 40% ten opzichte van 5 miljoen in mei 2020.

“We hebben Workplace gebouwd als een interne versie van Facebook om ons eigen bedrijf te runnen, en het was zo nuttig dat we het ook door andere organisaties lieten gebruiken, inclusief iedereen, van Spotify tot Starbucks tot de Wereldgezondheidsorganisatie,” zei Facebook-CEO Mark Zuckerberg in een verklaring op zijn Facebook-pagina dinsdag.

De groei van het aantal betaalde gebruikers is gedeeltelijk te wijten aan de pandemie-geleide toename van het werken op afstand, zei Julien Codorniou, vice-president van Workplace van Facebook, hoewel nieuwe klanten Workplace ook inzetten omdat ze kijken naar heropening van kantoren en proberen om op afstand en op locatie verbinding te maken. stafleden.

“Nu bedrijven de hybride manier van werken omarmen, realiseren ze zich dat het hebben van een oplossing voor videoconferenties of chatberichten soms niet genoeg is”, aldus Codorniou. “Ze willen iets waarmee ze iedereen – mensen die thuis, in de fabriek of op kantoor werken – kunnen verbinden met realtime en asynchrone communicatiemiddelen.”

Ashenden zei dat de groei van Workplace in het afgelopen jaar het bewijs is van een “hernieuwde focus op de ervaring van werknemers” bij bedrijven tijdens de pandemie, aangezien bedrijven proberen om het personeel te verbinden en de bedrijfscultuur te koesteren.

“Het is iets dat cruciaal blijft, zelfs als kantoren weer opengaan, waardoor een consistente verbinding ontstaat, of je nu op kantoor of thuis bent”, zei ze.

Bron: computerworld

Deel dit bericht:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on email