Terug naar het overzicht
30 maart 2021
Google Tracking is uit. Hier is hoe je toch voorspoedig kan groeien.
Onlangs heeft Google aangekondigd dat het niet langer nieuwe manieren zal ontwikkelen om individuele gebruikers op internet te volgen. Bovendien is Google van plan zijn bestaande mogelijkheden voor het bijhouden van advertenties in zijn Chrome-browser geleidelijk af te schaffen. Dit nieuws heeft verstrekkende gevolgen voor zowel bedrijven als consumenten.
De plannen van Google zijn het resultaat van een streven naar meer privacy voor internetgebruikers. Het online volgen van consumenten met cookies van derden en locatieservices is bedoeld om de advertentie-ervaring te verbeteren. Advertenties kunnen relevanter zijn omdat bedrijven zich kunnen richten op een nauwkeurig publiek op basis van activiteits- en locatiegegevens.
Door het verzamelen van persoonlijke gegevens hebben verschillende bedrijven en firma’s gepersonaliseerde kaarten van uw voorkeuren kunnen maken. Uw online activiteit bepaalt het soort advertentie-ervaring dat u opdoet.
Opmerking: deze wijzigingen zijn niet van toepassing op Google Maps en andere Google-services.
Uw advertentie-ervaring veranderen
Met deze gerichte advertenties voelde het alsof bedrijven altijd alles van u wisten. Het maakte niet uit of je een iPhone of een Android-telefoon gebruikte. Het maakte niet uit of u locatieservices had uitgeschakeld. U kunt de apps en services die u gebruikt, de toegang tot uw locatie, zoekgeschiedenis, instellingen of afbeeldingen ontzeggen. Zelfs nadat je al deze maatregelen had genomen, zag je die vlucht naar Hawaï nog steeds nadat je had gezegd dat je op vakantie was.
Het stopzetten van de advertentieservices van Google wordt gezien als een overwinning voor consumenten online. U kunt nu op internet surfen met ’s werelds populairste zoekmachine zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat bedrijven uw locatie bijhouden en een buitensporige hoeveelheid van uw persoonlijke gegevens verzamelen.
(Gebruikers hebben altijd meer privacy gehad bij alternatieve zoekmachines, zoals DuckDuckGo of Firefox.)
De roep om minder gegevensverzameling door bedrijven online is al enige tijd aan de gang en de maatregelen van Google zijn bedoeld om deze zorgen weg te nemen.
Het lijkt misschien dat het plan van Google uitsluitend ten goede lijkt te komen aan eindgebruikers, en niet aan bedrijfseigenaren. Bedrijven kunnen echter hun imago bij de consument verbeteren met herziene praktijken.
Het verhaal veranderen
Gerichte advertenties, die bepaalde consumenten op bepaalde tijden en locaties targeten om aankoop in realtime aan te moedigen, beginnen averechts te werken voor bedrijven. Mensen voelen zich vaak gestoord door gerichte advertenties. Het is alsof u de hele tijd in de gaten wordt gehouden door het merk dat u probeert te verkopen met Google-tracking. Hierdoor kunnen consumenten het merk vermijden dat hen volgde.
Dus nu Google de mogelijkheden om online gebruikers te volgen geleidelijk afschaft, zullen bedrijven naar een meer sympathieke rol worden geleid. De klant zal uw merk nu zien als een bedrijf dat zijn gegevens niet verzamelt en zijn privacy respecteert.
Slecht voor het bedrijfsleven?
Hoe positief de aankondiging van Google ook is voor consumenten, het kan voor bedrijven erg slecht nieuws lijken. Het kopen van advertenties met behulp van individuele trackinggegevens is een betrouwbare en effectieve methode geweest om meer kwaliteitsklanten naar uw bedrijf te halen. Zonder deze waardevolle tool kan het lijken alsof effectieve digitale marketing onmogelijk is.
Hoewel een toekomst zonder gerichte advertentiemogelijkheden niet somber hoeft te zijn. Het is nu slechts een kwestie van tijd om te voorkomen dat Google-locatieservices deel uitmaken van uw marketing. Maar uw merk kan nog steeds bloeien door verschillende digitale marketingstrategieën te gebruiken. Daarom is er geen beter moment om de organische marketingstrategie van uw bedrijf te herzien.
Herzie uw organische marketing
Bij organische marketing draait het allemaal om het maximaliseren van de online tools die je worden gegeven om de bekendheid van je merk te vergroten. Organische marketing verwijst naar uw online marketinginspanningen waarbij gebruik wordt gemaakt van gratis middelen en kanalen. Dus in plaats van derden te betalen om uw doelgroep te bereiken, bereikt u ze op een natuurlijke en economische manier. De belangrijkste methoden van organische marketing zijn SEO, beheer van sociale media en reputatiemanagement.
Methode 1: zoekmachineoptimalisatie (SEO)
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een van de meest effectieve manieren om de bekendheid van uw merk te vergroten. SEO bestaat uit het produceren van inhoud van hoge kwaliteit voor de website van uw bedrijf die zoekwoorden bevat die in een Google-zoekopdracht zouden voorkomen. Door deze praktijk wordt uw bedrijf veel hoger weergegeven in de zoekresultaten van Google wanneer klanten iets zoeken dat verband houdt met uw merk.
Waarom is SEO belangrijk om hoger op de Google-resultaten te verschijnen? 67% procent van alle klikken op Google-zoekresultaten gaat naar de eerste vijf organische resultaten. Bovendien kijkt 75% van de mensen niet eens naar de tweede pagina met zoekresultaten. SEO is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat mensen uw merk op een schijnbaar organische manier zien.
Methode 2: Beheer van sociale media
Beheer van sociale media is een andere manier om deel te nemen aan organische marketing. Met sociale media heeft u de mogelijkheid om met uw klanten te communiceren op een manier die sterke relaties creëert en versterkt. Bovendien kan een goed beheer van uw sociale mediakanalen SEO-voordelen opleveren.
Als het correct wordt gedaan, kunnen sociale media een uitstekende manier zijn om de bekendheid van uw bedrijf te vergroten. Je promoot jezelf op een manier waardoor de consument niet het gevoel krijgt dat er aan hem wordt verkocht. Door zorgvuldig beheer van sociale media dat waarde toevoegt aan uw klanten, kunt u van uw klanten pleitbezorgers voor uw merk maken. Dit soort mond-tot-mondreclame is gratis voor u en zelfs effectiever dan Google-trackingadvertenties.
Methode 3: Reputatiemanagement
Reputatiemanagement is een andere waardevolle organische marketingstrategie die uw bedrijf kan implementeren. Bij het onderzoeken van bedrijven leest 92% van de consumenten online beoordelingen. Omdat online beoordelingen voor zoveel mensen de eerste indruk van uw merk zijn, wilt u er zeker van zijn dat het positief is.
Als je negatieve recensies hebt, jaag je potentiële klanten weg. Aangezien meer dan de helft van de klanten bedrijven met minder dan 4 sterren vermijdt, is het van cruciaal belang om negatieve beoordelingen te minimaliseren en positieve beoordelingen te maximaliseren. Reputatiebeheer kan het leveren van inhoud van hoge kwaliteit en klantenondersteuning omvatten om ervoor te zorgen dat klanten ervoor kiezen om eventuele negatieve opmerkingen die ze hebben gehad te verwijderen.
Door deze strategieën te implementeren om uw organische marketingaanpak te versterken, zal uw bedrijf geen problemen ondervinden bij het navigeren op de post-Google-trackingmarkt. Hoewel het beheer van al deze technieken moeilijk kan zijn als u niet weet waar u moet beginnen, vooral voor een klein bedrijf. Gelukkig kan Noble House Media u deskundig advies en hulp bieden bij elke stap van het ontwikkelingsproces van organische marketing.
Zet de volgende stap
Wij van ALTA-ICT kunnen u digitale inhoud van hoge kwaliteit bieden die de SEO van uw bedrijf zeker een boost zal geven. Ons team van experts kan visueel aantrekkelijke posts op sociale media maken die meer klanten zullen aantrekken. En we kunnen ervoor zorgen dat wanneer consumenten uw merk onderzoeken, ze alleen lovende recensies vinden.
Als u meer wilt weten over organische marketing en hoe ALTA-ICT u kan helpen, neem dan gerust contact met ons op.
Bron: oblehousemedia
Meer weten?
Gerelateerde
blogs
Tech Updates: Microsoft 365, Azure, Cybersecurity & AI – Wekelijks in je Mailbox.